Skip to content

راهنمای انتخاب بهترین اسباب بازی های پسرانه برای سنین مختلف

نویسنده نی نی بازار
تاریخ انتشار ۱۹ خرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه زمان مطالعه 8 دقیقه

اسباب بازی ها از بهترین وسایلی هستند که می‌توانند به رشد ذهنی کودک شما کمک کرده و هوش او را تقویت کنند. تهیه یک اسباب بازی متناسب با سن و جنسیت کودک، به او کمک می‌کند تا کم‌کم هویت خود را بشناسد. همین تاثیر اسباب بازی ها در ساختن شخصیت کودکان و کمک به رشد آن‌ها باعث می‌شود که انتخاب بهترین اسباب بازی پسرانه به امری مهم و حیاتی تبدیل شود.

بااین‌حال بسیاری از افراد نمی‌دانند که در زمان خرید یک اسباب بازی خوب برای پسر یا دختر خود باید چه نکاتی را در نظر داشته باشند. تفاوت میان روحیات جنسیت‌های مختلف باعث شده که علایق آن‌ها در انتخاب اسباب بازی دخترانه و پسرانه نیز متفاوت باشند. به همین دلیل در این مقاله از نی‌نی بازار می‌خواهیم مهم‌ترین معیارها را برای انتخاب بهترین اسباب بازی پسرانه متناسب با سن فرزند شما معرفی کنیم.

انواع اسباب بازی پسرانه مناسب برای سنین مختلف چیست؟

انواع اسباب بازی پسرانه مناسب برای سنین مختلف چیست؟

تاثیر سن و جنس کودک در انتخاب بهترین اسباب بازی

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا باید در زمان خرید اسباب بازی به جنس و سن کودک توجه داشت؟ برخی از اسباب بازی های موجود در بازار به‌طور مشترک برای دختران و پسران قابل‌استفاده هستند. به‌عنوان‌مثال توپ‌ها، نوعی از اسباب بازی هستند که بازی کردن با آن‌ها، در هر سنی و برای هر جنسیتی جذاب است. اما باید بدانید که اسباب بازی ها قرار است کودک شما را برای وظایفی که باید در آینده بر عهده بگیرد، آماده کنند.

بنابراین بهترین اسباب بازی های پسرانه اسباب بازی هایی هستند که بتوانند به پسران در تمرین نقش‌های آینده خود کمک کنند. به‌عنوان‌مثال اسباب بازی هایی مثل میز ابزار به پسرها کمک می‌کنند تا کارهای فنی و کار با ابزارها را بهتر یاد بگیرند. به‌علاوه روحیه پسربچه‌ها معمولا به‌گونه‌ای است که به انیمیشن‌های جنگی و رزمی علاقه بیشتری نشان می‌دهند. به همین دلیل خرید عروسک‌هایی از شخصیت‌های اصلی این انیمیشن‌ها می‌تواند به رشد قدرت تخیل کودکان و تخلیه انرژی آن‌ها کمک کند.

انواع اسباب بازی ساختنی و پازل را از نی نی بازار بخرید.

انواع اسباب بازی ساختنی و پازل را از اینجا بخرید.

از سوی دیگر سن کودک نیز در انتخاب بهترین اسباب بازی پسرانه بسیار تاثیرگذار است. زیرا کودکان در سنین مختلف و مراحل رشد خود، نیازهای جسمی و روانی مختلفی دارند. تهیه یک اسباب بازی متناسب با سن کودکان می‌تواند به آن‌ها در طی کردن بهتر مراحل رشد کمک کند. به‌علاوه خرید یک اسباب بازی متناسب با سن کودک، به او اجازه می‌دهد که رفتارهای متناسب با سن خود را یاد بگیرد.

انواع اسباب بازی های پسرانه

زمانی که می‌خواهید برای فرزند پسر خود اسباب بازی تهیه کنید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرند. هریک از این اسباب بازی ها بسته به روحیات پسربچه‌ها ویژگی‌های مختلفی دارند و با اهداف مختلفی ساخته شده‌اند. در ادامه به برخی از رایج‌ترین انواع اسباب بازی های پسرانه اشاره می‌کنیم.

ماشین اسباب بازی

ماشین‌های اسباب بازی از مهم‌ترین اسباب بازی های موردعلاقه پسربچه‌ها هستند. این ماشین‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. حتی نمونه‌هایی از ماشین اسباب بازی وجود دارند که کودک می‌تواند سوار آن شده و رانندگی کند. ماشین‌های کلکسیونی مانند کامیون یا اتوبوس یا انواع ماشین‌های سبک به فرزند شما کمک می‌کنند تا با انواع ماشین‌ها آشنا شود. درنتیجه می‌تواند در دنیای واقعی نیز شباهت میان ماشین‌های اسباب بازی و واقعی را تشخیص داده و درک شناختی خود را بالا ببرد.

ماشین اسباب بازی متنوع را با کمترین قیمت از نی نی بازار بخرید.

ماشین اسباب بازی متنوع را با کمترین قیمت از نی نی بازار بخرید. کافی است روی همین عکس کلیک کنید.

ماشین‌های اسباب بازی کنترلی نیز به کودک این امکان را می‌دهند تا بتواند برای نخستین بار، مسئولیت و کنترل یک وسیله را به‌تنهایی در دست بگیرد. درنتیجه سالم نگه داشتن این ماشین و رساندن آن به مقصد باعث تقویت حس مسئولیت‌پذیری در پسر شما خواهد شد. در کنار این‌ها ماشین‌های کنترلی می‌توانند بهترین راه برای آشنا کردن کودک با انواع اسباب بازی های الکترونیکی و وارد کردن او به دنیای تکنولوژی باشند.

به‌علاوه شما می‌توانید ماشین‌های اسباب بازی پلیس یا آتش‌نشانی را نیز برای کودک خود خریداری کنید. به‌این‌ترتیب کودک شما می‌تواند با شغل‌های مختلف آشنا باشد. همچنین در خلال بازی با این ماشین‌ها می‌توانید به او یاد بدهید که در صورت ایجاد خطر چگونه برخورد کرده و به چه کسانی خبر بدهد.

اسباب بازی های پازلی و ساخت و ساز

اسباب بازی های پازلی وسایلی هستند که از تکه‌های مختلفی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید این تکه‌ها را از هم جدا کرده و از کودک خود بخواهید تا آن‌ها را به هم بچسباند. این کار باعث می‌شود که پسربچه خود را با مفهومی به نام مرتب کردن و سازندگی آشنا کنید. حس خوب کامل شدن وسیله‌ای که به دست کودک ساخته شده است، باعث ایجاد علاقه به کارهایی ازاین‌دست می‌شود.

انواع پازل و اسباب بازی ساخت و ساز را از نی نی بازار بخرید.

انواع پازل و اسباب بازی ساخت و ساز را با کلیک روی این عکس از نی نی بازار بخرید.

به‌علاوه تکمیل شدن این وسیله که می‌تواند ماشین، هواپیما یا هلیکوپتر باشد، پاداشی است که درنهایت کودک شما خواهد گرفت. این نوع اسباب بازی ساخت و ساز می‌توانند کودک شما را با قطعات مختلف یک وسیله آشنا کنند. به‌این‌ترتیب می‌توانید هوش او را در شناخت وسایل و قرار دادن هر چیز در سر جای خود تقویت کنید.

ابزارهای اسباب بازی

دسته دیگر از بهترین اسباب بازی های پسرانه، اسباب بازی هایی هستند که او را با ابزارهای مختلف آشنا می‌کنند. با این کار شما می‌توانید کارایی هر ابزار را به او یاد بدهید. همچنین می‌توانید او را با شغل‌های مختلف و اهمیت آن‌ها آشنا کنید. ابزارهایی مانند ابزارهای مکانیکی یا نجاری، کودک شما را با کارهای فنی آشنا خواهند کرد.

انواع ابزارهای اسباب بازی جذاب

انواع ابزارهای اسباب بازی جذاب

تفنگ‌ها و دیگر سلاح‌های جنگی

نوع دیگری از اسباب بازی های مناسب برای پسران، اسباب بازی های جنگی هستند. اسباب بازی هایی مانند تفنگ، شمشیر، تانک یا مسلسل که معمولا نخستین انتخاب پدر و مادرها در خرید اسباب بازی برای پسرانشان هستند. استفاده از این‌گونه اسباب بازی ها برخلاف تصور عمومی، باعث ایجاد حس خشونت و جنگ‌طلبی در کودک نمی‌شود. بلکه اسباب بازی هایی ازاین‌دست می‌توانند کودک را وادار به انجام فعالیت بدنی کنند.

تعقیب و گریزی که در بازی های جنگی اتفاق می‌افتد و استراتژی‌هایی که کودک باید برای دفاع از خود طراحی کند، به رشد ذهنی و جسمی او کمک ویژه‌ای خواهند کرد. به‌علاوه داشتن این نوع از اسباب بازی ها به کودکان احساس قدرت داده و در افزایش اعتمادبه‌نفس و حس مدیریتی آن‌ها تاثیرگذار است. اما نکته مهم اینجا است که نباید در خرید این نوع اسباب بازی ها زیاده‌روی کرد.

تفنگ اسباب بازی را از نی نی بازار بخرید.

انواع تفنگ اسباب بازی را از نی نی بازار بخرید.

اسباب بازی های موزیکال

از دیگر نمونه‌های بهترین اسباب بازی پسرانه می‌توان به اسباب بازی موزیکال اشاره کرد. موسیقی یکی از بهترین ابزارهایی است که می‌تواند ذهن کودک شما را رشد داده و به او آرامش هدیه دهد. شما می‌توانید در سنین کمتر با خرید عروسک‌های موزیکال برای کودک او را با موسیقی آشنا کنید. در سنین بالاتر نیز ماشین‌های سواری موزیکال می‌توانند به کودک شما در برقراری ارتباط با موسیقی کمک کنند.

انواع اسباب بازی موزیکال را از نی نی بازار بخرید.

اسباب بازی موزیکال جذاب و دلنشین را برای کودک خود از نی نی بازار سفارش دهید!

اکشن فیگورها

اکشن فیگورها درواقع اسباب بازی شخصیت‌های کارتونی مختلف در اندازه‌های متفاوت هستند. شما می‌توانید اکشن فیگور شخصیت کارتونی موردعلاقه پسربچه خود را تهیه کنید. او با بازی کردن با این نوع از اسباب بازی ها می‌تواند انرژی خود را تخلیه کند. به‌علاوه دیدن این شخصیت‌های موفق، به او احساس قدرت می‌بخشد. این اکشن فیگورها به کودک شما این قدرت را می‌دهند که بتواند به توانایی‌های خود تکیه کرده و شبیه به این شخصیت‌ها، برای کمک به دیگران تلاش کند.

انواع اکشن فیگورها را از نی نی بازار بخرید.

انواع اکشن فیگورها را از نی نی بازار بخرید.

بی‌سیم‌های اسباب بازی

اسباب بازی هایی ازاین‌دست که وسایل مربوط به شغل‌های مهم در جامعه هستند، می‌توانند کودک شما را وادار به انجام فعالیت‌های بدنی کنند. بی‌سیم و دستبند اسباب بازی، یکی از اسباب بازی های موردعلاقه پسرها است. با استفاده از این وسایل احساس یک پلیس واقعی در آن‌ها ایجاد می‌شود که سعی در تامین امنیت جامعه دارد.

کتاب بچه گانه

کتاب‌ها نیز از بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای پسربچه خود تهیه کنید. در سنین پایین‌تر، کتاب‌های پارچه‌ای می‌توانند به کودکان در آموزش مهارت‌های روزانه کمک کنند. به‌عنوان نمونه کتاب حمام با طرح حیوانات شناگر، می‌تواند علاوه بر آشنا کردن کودک با حیوانات مختلف، ضرورت حمام کردن را به او بیاموزد. به‌علاوه کودک می‌تواند با داستان‌سرایی برای تصویرهای کتاب بچه گانه، دایره کلمات خود را گسترش داده و مهارت‌های خلاقانه خود را افزایش دهد.

کتاب های بچه گانه تاثیر زیادی در رشد کودک شما دارند.

کتاب های بچه گانه تاثیر زیادی در رشد کودک شما دارند؛ حتما آن ها را از نی نی بازار با تنوع زیاد برای کودکتان بخرید.

بازی های فکری

انجام بازی فکری مثل حل کردن پازل و یا بازی های آموزشی به پسر شما کمک می‌کند تا قدرت تصمیم‌گیری خود را تقویت کند. همچنین این بازی ها ذهن پسربچه را به چالش کشیده و باعث افزایش قدرت تمرکز او می‌شوند. بازی های فکری در سطوح مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند. این سطوح با توجه به پیچیدگی که دارند برای پسربچه‌هایی در سنین مختلف مناسب هستند.

اسباب بازی دخترانه نیز تنها منحصر به دختر شما نیست بلکه می‌توانید برای پسرها هم از آن‌ها خرید کنید.

اسباب بازی دخترانه نیز تنها منحصر به دختر شما نیست بلکه می‌توانید برای پسرها هم از آن‌ها خرید کنید.

ویژگی‌های اسباب بازی های پسرانه برای سنین مختلف

همان‌طور که گفتیم دنیای اسباب بازی پسرانه بسیار گسترده و متنوع است. اما این موضوع به این معنی نیست که شما می‌توانید هر نوع اسباب بازی را برای پسربچه خود خریداری کرده و او را با انواع اسباب بازی هایی که حتی کاربرد آن‌ها را نمی‌فهمد، احاطه کنید. بهترین اسباب بازی پسرانه، اسباب بازی است که تناسب کافی با سن و سلیقه او داشته باشد. بنابراین اسباب بازی که تهیه می‌کنید، باید بتواند در آموزش مهارت‌های لازم در هر سنی تاثیرگذار باشد.

بهترین اسباب بازی های پسرانه برای سنین صفر تا 6 ماه

برای پسربچه‌هایی که در سنین پایین قرار دارند، ایمنی مهم‌ترین مسئله است. بنابراین در این سنین نباید اسباب بازی هایی تهیه کرد که اندازه کوچکی دارند. بهترین اسباب بازی پسرانه در این سن، اسباب بازی است که بتواند حواس کودک را تحریک کند. در این میان حواس بینایی، لامسه و شنوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

به‌علاوه اسباب بازی های پسرانه‌ای که برای این سن تهیه می‌کنید، باید دارای بافت نرمی باشند. درنتیجه به‌راحتی در دست گرفته می‌شوند. داشتن چنین بافتی می‌تواند قدرت دست‌های کودک را افزایش دهد. این اسباب بازی ها معمولا با ایجاد صدا نیز همراه هستند. بنابراین اسباب بازی های موزیکال بهترین گزینه برای پسربچه‌هایی در این سن هستند.

چه اسباب بازی هایی مناسب پسران زیر 6 ماه است؟

چه اسباب بازی هایی مناسب پسران زیر 6 ماه است؟

همچنین پسربچه‌ها در این سن دوست دارند که با آویزها بازی کنند. بنابراین اسباب بازی های خواب که در بالای تخت آویزان می‌شوند، بهترین گزینه هستند. این نوع از اسباب بازی ها بافت نرمی دارند و معمولا موزیکال هستند. البته بهتر است که در این سن کودک خود را با انبوه اسباب بازی ها گیج نکنید. بلکه می‌توانید با تهیه اسباب بازی های رنگی، موزیکال و دارای بافت‌های مختلف، حواس او را تقویت کنید.

اسباب بازی های پسرانه مناسب برای سنین 6 تا 12 ماه

زمانی که پسر شما در چنین سنی قرار می‌گیرد، آغاز یادگیری مهارت‌های حرکتی او است. معمولا پسرها دیرتر از دختران این دست از مهارت‌ها را یاد می‌گیرند. اما شما می‌توانید با استفاده از اسباب بازی های مناسب برای این سن، او را به انجام حرکات مختلف تشویق کنید. در سنین 6 تا 12 ماهگی شما می‌توانید شاهد خنده‌های عمیق کودک خود و واکنش‌های او به محیط اطراف باشید.

بنابراین در چنین سنی نیز می‌توانید از اسباب بازهای موزیکال برای تقویت حواس کودک خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید اسباب بازی هایی با رنگ‌های متنوع را برای کودک خریداری کنید. کودکان در این سن می‌توانند بنشینند، بغلتند، روی شکم خود بخزند و یا با استفاده از ابزارهای اطراف خود، تمرین ایستادن کنند. واکنش کودکان به محیط اطراف و رشد حرکتی آن‌ها، باعث می‌شود که اسباب بازی های علت و معلولی برای آن‌ها مناسب باشند.

ویژگی های اسباب بازی مناسب برای پسرهای کوچک چیست؟

ویژگی های اسباب بازی مناسب برای پسرهای کوچک چیست؟

این اسباب بازی ها وسایلی هستند که در پاسخ به یک ضربه یا لمس، واکنشی از خود نشان می‌دهند. بهترین اسباب بازی پسرانه برای سنین 6 تا 12 ماه، اسباب بازی هایی هستند که با باتری کار می‌کنند. این نوع اسباب بازی ها معمولا با فشردن یک دکمه نور از خود ساطع کرده و موسیقی پخش می‌کنند. به همین دلیل پسربچه شما می‌تواند از این طریق واکنش‌های حرکتی خود را تقویت کند.

اگر پسر خود را در یک روروئک قرار دهید که می‌تواند این حالت کنش و واکنش را ایجاد کند، بسیار عالی است. زیرا دیدن این واکنش‌ها کودک را به هیجان واداشته و می‌تواند به او قدرت لازم برای راه رفتن با این ابزار کمکی را بدهد. درنتیجه از این طریق می‌تواند راه رفتن را نیز آموزش ببیند.

پسربچه شما در این سن می‌تواند اسباب بازی های بزرگ را از داخل ظرف‌ها خارج کرده و به‌جای خود بازگرداند. بنابراین یکی از بهترین اسباب بازی های پسرانه برای کودک شما، اسباب بازی هایی هستند که می‌تواند با استفاده از آن‌ها اشکال مختلف را در جای خود قرار دهد. دقت کنید که اندازه این اشکال باید بزرگ باشد تا خطر بلعیدن توسط کودک برای شما پیش نیاید.

اسباب بازی های پسرانه مناسب برای سنین 1 تا 3 سال

در این سن پسربچه‌ها بسیار پرانرژی و کنجکاو هستند. آن‌ها دوست دارند هر چیزی را که در اطرافشان قرار دارد کشف کنند. به همین دلیل عاشق فعالیت‌های بدنی مانند کشیدن، هل دادن، لگد زدن و به‌صورت کلی تخلیه انرژی هستند. کودکان نوپا بسیار پرانرژی هستند و از لمس و کشف اجسام لذت می‌برند. سنین یک تا سه سال یکی از بهترین سن‌ها برای یادگیری، کاوش و کشف است.

بهترین اسباب بازی پسرانه در این سن، اسباب بازی های موزیکال، سواری و ساختمانی هستند. همچنین می‌توانید اسباب بازی هایی مانند استخر توپ را برای کودک خود تهیه کنید تا با پریدن در آن انرژی خود را تخلیه کند. همچنین خرید توپ برای پسربچه‌ای در این سن و بازی با او در فضای آزاد نیز یک گزینه بسیار عالی است.

می‌توانید برای یادگیری فرزندتان از اسباب بازی های ساده مانند لگوهای ساختمانی یا پازل استفاده کنید. همچنین اسباب بازی های تکه‌ای و پازلی ساده با قطعات بزرگ نیز یکی از بهترین گزینه‌ها برای یادگیری پسربچه‌هایی در این سن هستند. همه این اسباب بازی ها می‌توانند انرژی پسربچه نوپای شما را تخلیه کنند. همچنین می‌توانند مهارت‌های حرکتی او را بهبود بخشیده و قدرت تفکر او را تقویت کنند.

انواع اسباب بازی موردنیاز کودک خود را از نی نی بازار تهیه کنید.

انواع اسباب بازی موردنیاز کودک خود را از نی نی بازار تهیه کنید. کافی است روی این عکس کلیک کرده و کلکسیون ما را ببینید!

بهترین اسباب بازی ها برای کودکان بین 3 تا 5 سال

پسربچه‌ها در این سن عاشق بازی هایی هستند که تخیل را تحریک می‌کنند. همچنین آن‌ها در این سن از چالش‌ها استقبال می‌کنند. برخلاف دختران 3 تا 5 سال که ترجیح می‌دهند بیشتر با دوست‌های خیالی و عروسک‌هایشان وقت بگذرانند، پسران در این سن ترجیح می‌دهند خود را به‌جای قهرمانان جا بزنند. آن‌ها دوست دارند خودشان را به دیگران ثابت کرده و احساس قدرت کنند.

به همین دلیل بهترین اسباب بازی پسرانه در این سن، اکشن فیگورها، وسایل جنگی اسباب بازی یا بی‌سیم و دستبند اسباب بازی است. با استفاده از این نوع اسباب بازی ها می‌توان پسربچه‌ها را کاملا سرگرم کرده و انرژی آن‌ها را به‌درستی تخلیه نمود. علاوه بر این کودکان سه تا 5 سال می‌توانند دوچرخه‌سواری را یاد بگیرند. به همین دلیل این سن، سن مناسبی برای خرید دوچرخه یا سه‌چرخه برای آن‌ها است.

در کنار این‌ها در این سن می‌توانید کتاب‌های جذاب و آموزشی را نیز برای پسربچه خود خریداری کنید. کتاب‌هایی با شخصیت‌های قهرمان و شجاع که کودک شما بتواند خود را به‌جای آن‌ها قرار دهد. همچنین اسباب بازی های ساختمانی پیچیده‌تر مانند پازل‌های سخت‌تر و یا اسباب بازی های تکه‌ای با تکه‌های کوچک‌تر می‌توانند قدرت تفکر پسربچه شما را تقویت کنند.

شما در این سن می‌توانید رنگ‌ها، احجام، شکل‌های هندسی و اعداد را به بچه‌ها آموزش دهید. درنتیجه استفاده از بازی های آموزشی نیز در این سن توصیه می‌شود. سعی کنید که اسباب بازی هایی که برای پسربچه خود تهیه می‌کنید، طیف رنگی گسترده‌ای را در بر بگیرند. به‌علاوه می‌توانید از اسباب بازی هایی مانند تیر و کمان برای تقویت تمرکز بچه‌ها نیز استفاده کنید. همچنین اسباب بازی هایی مانند ماهیگیری نیز می‌توانند قدرت نشانه‌گیری را در پسربچه‌ها پرورش دهند.

انواع ماشین شارژی جذاب را از نی نی بازار بخرید.

انواع ماشین شارژی جذاب را از نی نی بازار بخرید.

برای پسران 5 تا 8 سال چه اسباب بازی هایی مناسب است؟

پسربچه‌هایی که در سنین پیش‌دبستانی و اوایل دبستان هستند، حس کنجکاوی بسیار زیادی دارند. آن‌ها علاقه زیادی به اختراع، اکتشاف و تسخیر دارند. در این سن بهترین اسباب بازی ها برای پسربچه‌ها، آن‌هایی هستند که قوه تخیل آن‌ها را تقویت کنند. بنابراین می‌توانید از رنگ‌های انگشتی برای پسربچه خود استفاده کنید. همچنین خرید سلاح‌های اسباب بازی نیز در این سن به پسربچه‌ها احساس قدرت و فتح را می‌دهد.

در کنار این‌ها پسربچه‌ها در این سن از عروسک‌های شخصیت‌های اکشن و ابرقهرمان لذت می‌برند. بهتر است برای پسربچه‌های بین 5 تا 8 سال اسباب بازی تهیه کنید که خودتان نیز بتوانید در بازی با او همراه شوید. خریدن ماشین شارژی برای پسربچه‌هایی در این سن یکی از بزرگ‌ترین رویاها است. همچنین می‌توان از ماشین‌های کلکسیونی نیز برای آن‌ها استفاده کرد.

در کنار این‌ها انجام بازی های فکری ساده نیز در این سن به رشد عقلی بچه‌ها کمک خواهد کرد. بازی هایی که به آن‌ها در یادگیری نوشتن حروف و ریاضیات کمک کند. همچنین از این سن کودکان می‌توانند انجام کارهای هنری را نیز آغاز کنند. بنابراین می‌توان اسباب بازی هایی مانند خمیربازی یا سفال برای آن‌ها تهیه کرد. به‌علاوه اسباب بازی هایی که به‌صورت ابزار ساخته شده‌اند، می‌توانند به پسربچه‌هایی در این سن کمک کنند تا برخی از کارهای فنی را از پدر خود تقلید نمایند.

اسباب بازی های بزرگ جذابیت زیادی برای کودکان در همه سنین دارند.

اسباب بازی های بزرگ جذابیت زیادی برای کودکان در همه سنین دارند.

چه اسباب بازی هایی برای پسران 9 تا 12 سال جذاب است؟

در سنین 9 تا 12 سال پسربچه‌ها دوست دارند که توانایی‌های خود را ثابت کرده و به‌عنوان یک شخصیت مستقل خود را نشان بدهند. در این سن بچه‌ها قدرت یادگیری بالایی دارند. به همین دلیل می‌توان نواختن سازهای مختلف را به آن‌ها یاد داد. همچنین استفاده از اسباب بازی های شارژی و مکانیکی در این سن برای پسربچه‌ها بسیار مفید خواهد بود.

قدرت یادگیری بالا و میل به نشان دادن توانایی‌ها در این سن باعث می‌شود که پسربچه‌ها به ساخت اجسام مختلف علاقه نشان دهند. به همین دلیل می‌توان از اسباب بازی های پازلی پیچیده برای آن‌ها استفاده کرد. همچنین می‌توان از مهارت‌های آن‌ها برای ساخت اسباب بازی هایی به شکل ربات استفاده کرد.

درنتیجه بهترین اسباب بازی پسرانه برای سن 9 تا 12 سال، اسباب بازی تبدیل شونده است. اسباب بازی که بتوان با تغییر شکل آن، چیزهای جدیدی به دست آورد. خودروهای ترنسفرمر و یا ربات‌های ساده برای پسربچه‌هایی در این سن بسیار مناسب هستند. به‌علاوه اسباب بازی های ورزشی مانند توپ و دوچرخه نیز از اسباب بازی های محبوب پسربچه‌ها در این سن هستند.

اسباب بازی مناسب سن پسر شما، تاثیر زیادی در رشد و یادگیری او خواهد داشت.

اسباب بازی مناسب سن پسر شما، تاثیر زیادی در رشد و یادگیری او خواهد داشت.

نوجوانان 13 سال به بالا نیز از اسباب بازی های پسرانه استفاده می‌کنند؟

در این سن پسربچه‌ها دوست دارند بیشتر خود را در جمع بزرگ‌سالان جای دهند و از جمع بچه‌ها فاصله بگیرند. به همین دلیل بهترین اسباب بازی پسرانه برای نوجوانانی در این سن، بازی های فکری پیچیده و یا ربات‌های پیچیده است. پازل‌های هزار تکه یکی از بهترین اسباب بازی های پسرانه برای این سن هستند. به‌علاوه اسباب بازی های ورزشی در این سن نیز موردتوجه پسرها هستند. بنابراین احتمالا خرید یک اسکوتر برقی می‌تواند پسرهای 13 سال به بالا را بسیار خوشحال کند.

در کنار این‌ها بیشتر نوجوانان در این به وسایل الکترونیکی علاقه‌مند هستند. بیشتر نوجوانان دوست دارند که تلفن همراه هوشمند یا تبلت داشته باشند. در این سن بیشتر پسرها، بازی های ویدئویی را ترجیح می‌دهند. به‌علاوه پسرهای نوجوان در این سن بیشتر تمایل به خودنمایی و نمایش قدرت دارند. بنابراین داشتن اسباب بازی هایی مانند سلاح‌های اسباب بازی پیشرفته برای آن‌ها بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

اسباب بازی های پسرانه مدرن و دیجیتالی؛ آنچه امروز همه بچه ها در سنین مختلف را درگیر کرده است.

اسباب بازی های پسرانه مدرن و دیجیتالی؛ آنچه امروز همه بچه ها در سنین مختلف را درگیر کرده است.

سخن پایانی

بهترین اسباب بازی پسرانه، اسباب بازی است که علاوه بر تقویت مهارت‌های پسرها و داشتن جنبه آموزشی، انرژی آن‌ها را نیز به‌خوبی تخلیه و مدیریت کند. به همین دلیل بسیار مهم است که برای هر سن، اسباب بازی متناسب با همان سن خریداری شود. پسرها معمولا از اسباب بازی هایی لذت می‌برند که حس قدرت‌طلبی آن‌ها را به‌خوبی نمایان کند. اما مهم‌ترین نکته در انتخاب بهترین اسباب بازی های پسرانه، حفظ ایمنی است. این موضوع به‌ویژه در سنین کودکی تا حد زیادی اهمیت دارد.