Skip to content

راهنمای انتخاب بهترین اسباب بازی های دخترانه برای سنین مختلف

نویسنده نی نی بازار
تاریخ انتشار ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه زمان مطالعه 8 دقیقه

شاید زمانی که قصد خرید اسباب بازی برای دختر کوچک خود را دارید، به این فکر کنید که عروسک بهترین اسباب بازی دخترانه است و هر دختری در هر سن و سالی از دیدن آن خوشحال خواهد شد. شاید این تصور تا حدی درست باشد اما همه ماجرا نیست. چراکه اکنون تنوع اسباب بازی های دخترانه آن‌قدر زیاد شده است که عروسک‌ تنها جزء کوچکی از آن است. به همین دلیل بهتر است با توجه به علایق و سلیقه دختر خود بهترین اسباب بازی های دخترانه را برای او خریداری کنید تا علاوه بر رشد خلاقیت و استعداد کودک خود، اوقات بازی بسیار دلپذیری را برای او رقم بزنید.

زمانی که به همراه دختر خود وارد مغازه اسباب بازی ‌فروشی می‌شوید، ممکن است کاملا گیج شوید. تنوع بالای اسباب بازی ها در کنار تاثیری که این وسایل در پرورش خلاقیت و مهارت‌های کودک دارند، موضوعی است که خرید را برای شما مشکل کرده و آن را به کاری زمان‌بر تبدیل می‌کند. یکی از نکات مهم در زمان انتخاب اسباب بازی، سلامت کودک یا نوزاد است. به همین دلیل بهتر است که قبل از خرید اسباب بازی دخترانه، درباره انواع آن تحقیق کرده و متناسب با سن و نیاز کودک خود آن را خریداری کنید.

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که در این مطلب قصد داریم به‌طور خاص درباره ویژگی‌های بهترین اسباب بازی دخترانه صحبت کنیم این است که روحیه دختران و پسران از همان ابتدا متفاوت است. پس این موضوع که پسرانه و دخترانه بودن اسباب بازی چندان مهم نیست، حرف خیلی درستی نیست. شاید درباره بعضی اسباب بازی ها بتوان این موضوع را گفت. اما با توجه به روحیه لطیف دخترانه، بهتر است اسباب بازی هایی برای او خریداری شود که به این روحیات لطمه‌ای وارد نکند و او را برای رشد و پرورش استعدادهای شخصی به‌عنوان یک دختر آماده کند. اگر شما ازجمله پدر و مادرهایی هستید که در میان انواع نظرات درباره خرید اسباب بازی دخترانه گیج و سردرگم شده‌اید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

منظور از بهترین اسباب بازی دخترانه چیست؟

پیش از اینکه به سراغ بیان نکات مهم در زمان خرید اسباب بازی دخترانه برویم، بهتر است توضیح دهیم که وقتی درباره بهترین اسباب بازی دخترانه صحبت می‌کنیم، دقیقا منظورمان چیست؟ همواره به یاد داشته باشید که این کودک شما است که بهترین اسباب بازی را تعیین می‌کند. تا زمانی که او علاقه‌ای به بازی کردن با هر وسیله بازی نشان ندهد، شما نمی‌توانید او را مجبور به بازی کنید. پس اگر کودک شما در سنی است که می‌تواند درباره وسایل خود اظهارنظر کند، حتما از او نظر بخواهید.

محبوب ترین اسباب بازی دخترانه چیست؟

انواع اسباب بازی های دخترانه جدید را در نی نی بازار ببینید.

بعدازاین مهم‌ترین نکته سلامت کودک است. اسباب بازی باید کاملا متناسب با سن کودک انتخاب شود تا آسیبی به سلامت او یا همسالانش وارد نکند. پس منظور ما از بهترین اسباب بازی های دخترانه اسباب بازی هایی است که کودک به آن علاقه داشته باشد و علاوه بر تناسب با روحیه لطیف دختران، سلامت آن‌ها را حفظ کند و به رشد استعدادها و خلاقیت او نیز کمک کند. اما سوال اینجا است که در زمان خرید اسباب بازی چه ویژگی‌هایی را باید در نظر گرفت؟ چگونه می‌توان اسباب بازی خرید که در این تعریف بگنجد؟ در بخش بعدی به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

ویژگی‌های عمومی بهترین اسباب بازی دخترانه

نکته مهم در خرید اسباب بازی برای دخترانی که هنوز به سنین مدرسه نرسیده‌اند، ساده بودن آن است. بهترین اسباب بازی دخترانه به کودک اجازه می‌دهد که خود مدیریت اوضاع را در دست بگیرد و با فشار دادن دکمه‌ها و حرکت دادن وسایل، بازی را به سمت و سویی که خود دوست دارد هدایت کند. اسباب بازی هایی که امکانات متعددی دارند، به کودک اجازه استفاده از خلاقیت خود را نمی‌دهند. بنابراین روانشناسان معتقدند که بهترین اسباب بازی های دخترانه اسباب بازی های ساده هستند. چراکه به کودک اجازه می‌دهند که خلاق و خودجوش باشد.

نکته مهم دیگر این است که شما باید زمان بازی با اسباب بازی های کامپیوتری را محدود کنید. شاید در عصر حاضر والدین فکر کنند که اگر کودک خود را از کامپیوتر یا موارد مشابه دور نگه‌دارند، عقب‌افتاده به نظر می‌رسند. اما باید توجه داشته باشید که تعیین محدودیت برای بازی های کامپیوتری به‌خصوص برای دخترانی که در سنین مدرسه به سر می‌برند، بسیار مهم است.

تحقیقات متعددی نشان داده است که این اسباب بازی ها برای سلامتی و رشد کودک حتی خطرناک هستند. کاهش شنوایی، اضافه‌وزن و تاخیر در تکامل رشد زبانی و گفتاری از شایع‌ترین عوارض بازی های کامپیوتری است. بنابراین بهتر است با خرید اسباب بازی های فیزیکی متناسب با سن کودک او را از فضاهای مجازی دور کنید تا علاوه بر تقویت مهارت‌های فکری و ذهنی کودک، از ایجاد آسیب‌های فیزیکی در او نیز جلوگیری به عمل آورید.

ویژگی‌های خاص یک اسباب بازی دخترانه خوب

با توجه به اینکه توانایی‌های شناختی و حرکتی کودکان و نیز نیازهای تربیتی آن‌ها در سنین مختلف متفاوت است، بهتر است که در زمان خرید اسباب بازی برای دختر خود به سن او توجه ویژه‌ای داشته باشید. به همین دلیل در ادامه این بخش ویژگی‌های یک اسباب بازی خوب را با توجه به سن کودک طبقه‌بندی کرده‌ایم. این موضوع به شما کمک می‌کند که انتخابی آگاهانه و مناسب داشته باشید.

بهترین اسباب بازی دخترانه چیست؟

بهترین اسباب بازی دخترانه؛ معرفی و انواع آن برای سنین مختلف

نوزادان 0 تا 12 ماهه

در این سنین تفاوتی بین دختران و پسران نیست. به همین دلیل معمولا اسباب بازی های مخصوص این سن در دسته‌های جداگانه قرار نمی‌گیرد. همه کودکان در سه ماه ابتدایی زندگی خود بینایی تاری دارند و بیشتر نسبت به نور و اجسام با رنگ‌های بسیار روشن واکنش نشان می‌دهند. بنابراین بهترین گزینه برای کودکان در این سن خرید اسباب بازی هایی با تضاد رنگی واضح است. توجه کنید که منظور ما از تضاد رنگی لزوما سیاه‌وسفید نیست. رنگ‌های روشن و واضحی که تفکیک آن‌ها کار دشواری نباشد.

زمانی که کودک در زمان بازی با اسباب بازی دیگر حواس خود نظیر شنوایی و لامسه را به کار می‌گیرد، می‌توانید اسباب بازی خریداری کنید که به رشد حواس پنج‌گانه او کمک کند. کودکان زیر یک سال علاقه زیادی به اسباب بازی های دهانی دارند. چراکه این اسباب بازی ها درد دندان‌های آن‌ها را تسکین می‌دهد. در این سنین باید اسباب بازی با بافت نرم و لطیف خریداری کنید. این اسباب بازی ها نباید اجزای جداشدنی داشته باشند و ترجیحا بهتر است صداهایی ساده تولید کنند. دندانگیرها، عروسک‌های حمام و جغجغه‌ها از بهترین اسباب بازی ها برای کودکان این سن هستند.

اسباب بازی خوب برای نوزادان چه ویژگی هایی دارد؟

اسباب بازی خوب برای نوزادان دختر چه ویژگی‌هایی دارد؟

دختران 1 تا 2 سال

در تولد یک‌سالگی دختر خود به فکر خرید بهترین اسباب بازی دخترانه برای او باشید. در این سن دختر تا حدودی تفاوت‌های خود را با پسرها متوجه شده است. بنابراین می‌توان بر روی این تفاوت‌ها تمرکز کرد و با انتخاب اسباب بازی مناسب، دنیای دخترانه و لطیف او را زیباتر کرد. در این سن کودک هنوز درک درستی از عروسک‌های پولیشی یا پلاستیکی ندارد. بنابراین خرید عروسک‌های کوچک و بزرگ در اشکال مختلف برای دختری در این سن توصیه نمی‌شود. دختران 1 تا 2 سال مشغول یادگیری زبان هستند و از مهارت‌های حرکتی که به‌تازگی به دست آورده‌اند، لذت می‌برند. بنابراین باید اسباب بازی هایی بخرید که به رشد این مهارت‌ها کمک کند.

بهترین اسباب بازی دخترانه برای دختری در این سن و سال اسباب بازی هایی است که به او امکان استفاده از مهارت‌های جدیدش را بدهد. وسایل دکمه‌دار که با فشار دادن دکمه‌های آن‌ها موسیقی پخش خواهد شد یا شخصیتی ظاهر می‌شود از جذاب‌ترین اسباب بازی ها در این سن هستند. در این سن کودک هنوز درک درستی از حروف و اعداد ندارد. اما از تعامل با اسباب بازی هایی که او را در معرض چالش‌های زبانی قرار می‌دهند، لذت خواهد برد. اسباب بازی های ساختنی ساده نیز می‌تواند از بهترین اسباب بازی های دخترانه برای این سنین باشد.

توجه کنید که کودک در این سن هنوز نمی‌داند که نباید هر چیزی را در دهان خود قرار دهد. بنابراین از خرید اسباب بازی هایی که اجزای جداشونده ریزی دارند یا درب جعبه باتری آن‌ها به‌راحتی باز می‌شود، جدا خودداری کنید. برای دختری در این سن و سال حلقه‌های رنگی، جعبه‌های تودرتو، اسباب بازی هایی که با فشار یا کشش صدا تولید می‌کنند، اسباب بازی هایی که قطعات متحرک دارند، آلات موسیقی ساده نظیر طبل، تنبور و…، مرتب کننده‌های شکل‌ها، پازل‌هایی با قطعات درشت و اسباب بازی های حمام بسیار جذاب هستند.

اسباب بازی دخترانه خوب برای کودکان تا 2 سال

انواع اسباب بازی دخترانه خوب برای کودکان تا 2 سال را در نی نی بازار ببینید.

دختران 2 تا 3 سال

مهارت‌های گفتاری و حرکتی دختران معمولا زودتر از پسران رشد کرده و کامل می‌شود. به همین دلیل یک دختر 2 تا 3 ساله کاملا قادر به حرکت است و می‌تواند به‌خوبی جمله‌بندی و صحبت کند. بنابراین از پس حل کردن معماها و ساختن وسایل جدید بر خواهد آمد. در این سنین دختران تقلید از مادران خود را آغاز می‌کنند و کم‌کم از بازی کردن با عروسک‌ها، مراقبت کردن از آن‌ها و بازی با وسایل آشپزخانه، وسایل برقی و خیاطی خوششان خواهد آمد. در این سنین اسباب بازی های فنون بهترین اسباب بازی دخترانه هستند که می‌تواند به تقویت روحیه دخترانه آن‌ها کمک کند.

کودکان در این سن بر اساس کلیشه‌های جنسیتی بازی می‌کنند. دختران 2 تا 3 ساله تمایل دارند که برای عروسک‌های خود مادری کرده و با دوستان خود خاله‌بازی کنند. البته فراموش نکنید که کودک در این سن بسیار فعال است و از بازی با اسباب بازی های فشاری و کششی لذت می‌برد. این سن یک سن عالی برای شروع بازی با اسباب بازی های سواری یعنی سه‌چرخه‌ها و دوچرخه‌ها نیز هست.

بهترین اسباب بازی دخترانه برای دختری در این سن و سال عروسک‌ها و حیوانات پولیشی، وسایل خانه اسباب بازی، کالسکه عروسک، ست‌های آشپزخانه، چای و خیاطی است. علاوه بر این خرید دوچرخه یا سه‌چرخه، وسایل موسیقی که با استفاده از المان‌های بصری نظیر چراغ‌های چشمک‌زن ذهن کودک را درگیر می‌کنند و ماشین اسباب بازی بزرگ نیز انتخاب هوشمندانه‌ای برای دختری در این سن و سال است. بازی های معمایی ساده و خانه‌سازی‌ها نیز می‌توانند به تقویت خلاقیت و استعداد کودکان کمک زیادی بکنند.

اسباب بازی دخترانه خوب برای کودکان 2 تا 3 سال چگونه است؟

اسباب بازی دخترانه خوب برای کودکان 2 تا 3 سال چگونه است؟

دختران 4 تا 6 سال

در این سنین وظیفه پدر و مادر بسیار سنگین‌تر خواهد شد. رشد حرکتی و زبانی دختران در این سن کامل شده است و اکنون زمان آن رسیده که مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند. پس بهترین اسباب بازی دخترانه برای دختران 4 تا 6 سال اسباب بازی های آموزشی تعاملی است که می‌تواند مهارت‌های کلامی، ریاضی، ارتباطی و کامپیوتری آن‌ها را تقویت کند. روانشناسان کودک معتقدند که این سن یک سن حیاتی در شکل‌گیری شخصیت اجتماعی کودک است. بنابراین بهتر است برای او اسباب بازی های گروهی خریداری کنید تا با هم سن و سالان خود یا حتی بزرگ‌سالان بازی کند.

دختران 4 تا 6 سال معمولا از اینکه آن‌ها را بچه بخوانید یا رفتارهای کودکانه با آن‌ها داشته باشید، بدشان می‌آید. بنابراین بهتر است مثل یک کودک بالغ با آن‌ها رفتار کنید. بر اساس تحقیقات جهانی بهترین اسباب بازی دخترانه برای دخترانی در این سن اسباب بازی هایی است که به آن‌ها یک مهارت را یاد می‌دهد یا برای آن‌ها یک چالش ذهنی را فراهم می‌کند. کودکان در این سن می‌توانند خود را در لباس شخص دیگری تصور کنند و یک معلم، پزشک یا خلبان باشند.

بهترین اسباب بازی های دخترانه برای این سن را می‌توانید در لیست زیر ببینید. توجه کنید که در طراحی همه این اسباب بازی ها رشد خلاقیت و مهارت‌های هنری و فکری کودک هدف اصلی است. پس شما نیز با در نظر گرفتن این موضوع برای خرید اقدام کنید.

  • لوازم هنری و کیت‌های صنایع‌دستی
  • خمیرهای بازی و عروسک‌سازی
  • گل سفال
  • اسباب بازی های موزیکال الکترونیکی
  • اسباب بازی های خانه‌سازی با قطعات بزرگ مانند لگوها
  • بازی های فکری پیچیده‌تر مناسب این سنین
  • اسباب بازی های حمل‌ونقل نظیر هواپیماها و قطارهای اسباب بازی
اسباب بازی دخترانه خوب باید برای سن دختر شما مناسب باشد.

اسباب بازی دخترانه خوب باید برای سن دختر شما مناسب باشد.

دختران 7 تا 8 سال

در این سن دختر شما وارد مدرسه شده و با دوستان جدید آشنا می‌شود. این سن مهم‌ترین سن دختران برای شکل‌گیری علاقه ‌آینده آن‌ها است. دختران ممکن است به انجام آزمایش‌های علمی علاقه نشان دهند. بعضی دیگر نیز عاشق ساختن جواهرات یا عروسک‌های خاص هستند. با توجه به اینکه دختران 7 تا 8 سال دوستان بسیار زیادی خواهند داشت، نقش دوستان در انتخاب اسباب بازی آن‌ها بسیار مهم است. آن‌ها ممکن است با توجه به سلیقه یا درخواست دوست خود یک اسباب بازی خاص را بخواهند و تنها دلیل آن‌ها این باشد که «بقیه هم آن را دارند.»

رشد و پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که دختران در این سن به بازی با موبایل و کامپیوتر علاقه زیادی نشان دهند. البته معمولا علاقه دختران به انجام این بازی ها کمتر از پسران است و شما راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را کنترل کنید. ترجیحا با ثبت‌نام آن‌ها در کلاس‌های ورزش یا موسیقی وقتشان را پر کرده و ذهنشان را مشغول کنید. بازی های گروهی نیز به رشد مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی آن‌ها کمک زیادی خواهد کرد. بهترین اسباب بازی دخترانه برای دخترانی در این سن ماشین‌های کنترلی، کیت‌های علمی، تجهیزات ورزشی، بازی های رومیزی فکری مانند پازل‌ها و اسباب بازی های ساختنی است. در این سن با استفاده از اسباب بازی های علمی به درس کودک خود نیز کمک کرده و او را برای خواندن درس‌ها و نوشتن مشق‌هایش مشتاق‌تر خواهید کرد.

بهترین اسباب بازی دخترانه برای این سنین، بازی های فکری و ورزشی است.

بهترین اسباب بازی دخترانه برای این سنین، بازی های فکری و ورزشی است.

دختران 8 تا 13 سال

در این سنین دختران از بازی با هم سن و سالان خود لذت می‌برند. خاله‌بازی، دوچرخه‌سواری و اسکوتر از بازی های محبوب دختران بزرگ‌تر از 8 سال است. این سنین را می‌توان طلایی‌ترین دوران برای آشنایی با توانایی‌ها و مهارت‌های بزرگ‌سالان و آماده شدن برای فعالیت‌های آینده است. دختران در این سن عاشق درست کردن کاردستی، تزیین اتاق خود و نوشتن خاطرات هستند. آن‌ها از رقابت با دوستانشان لذت می‌برند و با استفاده از اسباب بازی های تعاملی و چالشی می‌توانند این احساس را در خود ایجاد کنند.

بازی های ویدیویی و رایانه‌ای به شرط آن‌که زمان زیادی را به خود اختصاص ندهند، از بهترین اسباب بازی های دخترانه در این سنین هستند. کیت‌های علمی پیشرفته، کیت‌های صنایع‌دستی و کاردستی، پازل‌های هزار تکه، تجهیزات ورزشی در فضای باز و بازی های ساختنی پیچیده در ابعاد بزرگ هدیه‌ای مناسب برای دختران در این رده سنی هستند.

دختران 13 تا 18 سال

شاید این‌طور تصور شود که دیگر از دختری در این سن و سال گذشته و خرید اسباب بازی برای دختر نوجوان اصلا صورت خوشی ندارد. اما این‌طور نیست. دختران نوجوان هنوز از داشتن عروسک‌های جذاب لذت می‌برند و با استفاده از بازی های فکری ذهن خود را به چالش می‌کشند. مهم‌ترین ویژگی بهترین اسباب بازی دخترانه در این سنین، چالش و هیجانی است که این اسباب بازی به دختر شما می‌دهد. دختران نوجوان از اسباب بازی های علمی لذت می‌برند. به‌علاوه آن‌ها دوست دارند برخلاف جریان آب شنا کنند. بنابراین معمولا از اسباب بازی پسرانه مناسب که برای این سنین طراحی‌ شده یا کارهایی که دیگران فکر می‌کنند یک دختر نمی‌تواند از پس انجام آن بربیاید، علاقه نشان می‌دهند.

انواع اسباب بازی ساختنی را در نی نی بازار ببینید.

انواع اسباب بازی ساختنی را در نی نی بازار ببینید.

محبوب‌ترین اسباب بازی های دخترانه

حال که تا حدودی با نکات خرید بهترین اسباب بازی های دخترانه آشنا شدید، بهتر است محبوب‌ترین آن‌ها را نیز بشناسید. این اسباب بازی ها برای آموزش مهارت به دختران بسیار مفید هستند و دختران نیز به آن‌ها علاقه نشان می‌دهند. پس این لیست را در جایی یادداشت کنید تا در زمان خرید بتوانید بهترین گزینه‌ها را به دختر محبوب خود پیشنهاد دهید.

عروسک های جذاب دخترانه در نی نی بازار منتظر شماست.

عروسک های جذاب دخترانه در نی نی بازار منتظر شماست.

عروسک‌

از قدیم که اسباب بازی ها با چند تکه چوب و پارچه ساخته می‌شدند تا امروز که شرکت‌های بزرگ دنیا هرروز در حال عرضه اسباب بازی های عجیب‌الخلقه هستند، عروسک‌ها همواره از محبوب‌ترین اسباب بازی های دخترانه بوده‌اند. انواع و اقسام عروسک در اندازه و جنس‌های مختلف با ویژگی‌های متفاوت، آن را برای هر سن و سالی مناسب می‌کند. عروسک‌ها می‌توانند به افزایش مهارت‌های ارتباطی دختران شما کمک کنند و در تربیت او نیز نقش ویژه‌ای خواهند داشت. توجه کنید که اندازه عروسک و جنس آن باید با توجه به سن کودک شما انتخاب شود تا برای سلامت او مشکلی ایجاد نکند.

اسباب بازی های فنون مثل آشپزی، خیاطی و …

اسباب بازی آشپزی، خانه، خیاطی، دکتری و… از بهترین اسباب بازی های دخترانه هستند. دختران معمولا تمایل دارند که رفتار مادران خود را تقلید کنند. به همین دلیل همیشه در اتاق کار مادر یا آشپزخانه مشغول بازی هستند. با خرید این وسایل برای دختر خود می‌توانید مهارت‌های زیادی را به او یاد دهید و همچنین او را از محیط‌های خطرناک نظیر آشپزخانه دور کنید. این اسباب بازی ها معمولا برای دختران بالای 3 سال مناسب است و به افزایش حس مسئولیت‌پذیری، یادگیری فنون مختلف و مهارت‌های ارتباطی او کمک زیادی می‌کنند.

اسباب بازی های موزیکال

در لیست بهترین اسباب بازی دخترانه، اسباب بازی های موزیکال در ردیف‌های ابتدایی قرار دارند. این اسباب بازی ها علاوه بر تحریک قدرت شنوایی دختران، هوش موسیقیایی آن‌ها را تقویت می‌کنند. دختران کوچک معمولا به شعر خواندن و موسیقی علاقه زیادی دارند. با خرید این اسباب بازی ها می‌توانید ذهن آن‌ها را از موسیقی‌های نامناسب بزرگ‌سالان دور کرده و ذهن موسیقیایی آن‌ها را در محیطی سالم و کودکانه رشد دهید.

اسباب بازی های ساختنی

اسباب بازی های خانه‌سازی، لگو یا دیگر انواع ساختنی‌ها برای تقویت خلاقیت و قدرت تفکر کودکان عالی هستند. برای دختران می‌توانید اسباب بازی هایی را بخرید که ترکیبی دخترانه دارند. به‌عنوان‌مثال عروسک‌هایی که از کنار هم قرار دادن قطعات مختلف ساخته می‌شوند یا لگوها برای دختران بسیار جذاب هستند.

چادر بازی کودک

چادر بازی خانه دختر شما است که می‌تواند در آن خانواده خود را داشته باشد، میهمانی برگزار کند و با دوستان و هم سن و سالان خود به صحبت بنشیند. در میان بهترین اسباب بازی های دخترانه، چادر بازی یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها است. شما می‌توانید آن را هرجایی با خود ببرید و به بازی های کودکانه دختر خود رنگ و بویی متفاوت ببخشید. دختر شما در زمان بازی در یک مکان مخصوص که همان چادر اوست، احساس امنیت خواهد کرد. بازی در این چادرها به رشد شخصیت اجتماعی کودک و مهارت‌های ارتباطی او نیز کمک زیادی می‌کند.

بازی فکری

انواع بازی فکری برای دختران 5 تا 50 ساله مناسب است. تنوع این بازی ها آن‌قدر زیاد است که در هر سن و سالی هدیه‌ای هیجان‌انگیز و مناسب خواهد بود. حتما در برنامه خرید وسیله برای دختر خود، خرید اسباب بازی فکری را در برنامه قرار دهید. چراکه این بازی ها ذهن آن‌ها را فعال می‌کند و تاثیر زیادی در کشف استعدادهای آن‌ها و تقویت خلاقیت دختران خواهد داشت.

اسباب بازی های حرکتی

در دنیای امروز که مشکل کم‌تحرکی و اضافه‌وزن در کودکان در حال افزایش است، بهتر است به دنبال خرید اسباب بازی هایی باشید که آن‌ها را به تحرک وادار کند. این موضوع به‌خصوص برای دختران مهم‌تر است. چراکه چاقی در آینده مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد. دوچرخه، اسکیت و توپ بهترین اسباب بازی دخترانه برای افزایش تحرک کودک است. اما اگر در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنید، می‌توانید اسباب بازی هایی نظیر توپ‌های کوچک، عروسک‌های کوکی و… را خریداری کنید.

خرید اسباب بازی مطمئن و با ضمانت کیفیت از نی نی بازار

خرید اسباب بازی مطمئن و با ضمانت کیفیت را از نی نی بازار تجربه کنید.

سخن پایانی

دنیای اسباب بازی دنیایی فراتر از سرگرمی است. در دنیای امروز طراحی و ساخت اسباب بازی یک علم گسترده است که افراد زیادی در حال تحقیق و توسعه آن هستند. چراکه اسباب بازی ها تاثیر زیادی در شکل‌گیری شخصیت کودک و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی او دارند. مربیان می‌توانند از این اسباب بازی ها برای کشف استعدادها و تقویت خلاقیت کودکان استفاده کنند. به همین دلیل در دانش تربیتی امروز خرید اسباب بازی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وظیفه اصلی پرورش نسل آینده همواره بر روی دوش دختران بوده است. به همین دلیل خرید اسباب بازی هایی که بتواند آن‌ها را برای پذیرش این مسئولیت خطیر آماده کند، بسیار مهم است. در این مطلب تلاش کردیم ویژگی‌های مهم بهترین اسباب بازی دخترانه را بیان کنیم. ویژگی‌هایی که در نظر گرفتن آن‌ها در زمان خرید اسباب بازی دخترانه به شما کمک می‌کند که دختر فعال‌تر، اجتماعی‌تر، مسئولیت‌پذیرتر و با اعتمادبه‌نفس‌تری تربیت کنید.