Skip to content

انواع قرص ماشین ظرفشویی فیری

نویسنده نی نی بازار
تاریخ انتشار ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه زمان مطالعه 8 دقیقه

برند فیری یکی از بهترین برندهای تولیدکننده قرص ماشین ظرفشویی در دنیاست که انواع مختلف آن فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. انواع قرص ظرفشویی فیری با هر ماشینی سازگار هستند و علاوه بر شست‌وشوی مناسب و بی‌دردسر ظروف، سلامت ماشین را نیز تضمین می‌کند. این قرص محصولی از شرکت P&G است که از سال 1950 تاکنون در انگلستان فعالیت می‌کند. مجموعه محصولات این برند معمولا در تعداد بالا و با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند تا خرید آن برای همه افراد به‌صرفه باشد. به‌منظور شناخت بهترین قرص ماشین ظرفشویی فیری، در این مطلب به معرفی انواع قرص‌ ظرفشویی تولید این برند و ویژگی‌های هریک پرداخته‌ایم.

قرص فیری مدل جار پلاتینیوم

قرص فیری مدل جار پلاتینیوم را می‌توان یکی از ابتدایی‌ترین انواع قرص ظرفشویی فیری دانست که برای پاک کردن انواع ظروف با لکه‌های قدیمی به کار می‌رود. این قرص حاوی نمک است اما نمک آن آن‌قدر نیست که بتواند سختی آب بیشتر مناطق ایران را به‌طور کامل از بین ببرد. به همین دلیل لازم است که همراه با آن از قرص نمک ماشین ظرفشویی نیز استفاده شود. البته نمک آن آن‌قدر کم نیست که باعث ایجاد خط و خش بر روی ظروف بشود و می‌توانید برای حفظ سلامت ظروف خود به آن اعتماد کنید. این قرص معمولا قیمت بالایی دارد؛ اما با توجه به تعداد زیاد در جعبه، می‌تواند برای خانواده‌های پرجمعیتی که میهمانی‌های زیادی دارند، به‌صرفه باشد.

ویژگی‌های قرص فیری مدل جار پلاتینیوم

  • عرضه‌شده در بسته‌بندی‌هایی با تعداد بالا
  • از بین بردن چربی‌های باقیمانده در لوله‌های ماشین ظرفشویی و حفظ سلامت آن
  • حفظ درخشندگی و زیبایی ظروف شیشه‌ای و کریستال

قرص فیری مدل جار 2X

قرص فیری مدل جار 2X در نی نی بازار موجود است؛ با کلیک روی همین عکس آن را تهیه کنید.

قرص فیری مدل جار 2X در نی نی بازار موجود است؛ با کلیک روی همین عکس آن را تهیه کنید.

شاید بتوان گفت که در میان انواع قرص ظرفشویی فیری، قرص فیری مدل جار 2X یکی از بهترین‌هاست. چراکه بعد از استفاده از این قرص به‌خوبی متوجه تفاوت میان قبل و بعد از شست‌وشوی ظروف خواهید شد. این قرص در تعداد مناسب با بسته‌بندی خوبی عرضه می‌شود و به همین دلیل تا مدتی طولانی شما را از خرید قرص ماشین ظرفشویی بی‌نیاز خواهد کرد.

این مدل از قرص‌های فیری مواد خوشبوکننده ندارد و به همین دلیل ممکن است ظروف بعد از چند بار شست‌وشو کمی بو بگیرند. این بوی بد ظروف را می‌توان با استفاده از خوشبوکننده‌های جداگانه از بین برد. یکی دیگر از مواردی که درباره جار 2X باید به آن توجه داشته باشید، شست‌وشوی ظروف گل‌دار و چاپ دار با آن است. بر اساس گزارش‌ها، این قرص رنگ گل‌های ظروف چینی و آرکوپال را از بین می‌برد و به همین دلیل برای شستن آن‌ها گزینه مناسبی نیست.

ویژگی‌های قرص فیری مدل جار 2X

  • حاوی نمک و جلا دهنده برای از بین بردن سختی آب و درخشان کردن ظروف
  • مناسب برای شست‌وشوی ظروف شیشه‌ای و کریستال
  • از بین بردن لک‌ها و چربی‌های قدیمی از روی ظروف
  • امکان پاک کردن چربی‌ها حتی بعد از 24 ساعت باقی ماندن بر روی ظروف

نی نی بازار در یک مقاله جامع راهنمای استفاده از قرص ماشین ظرفشویی را نیز برای شما توضیح داده است. آن را از دست ندهید!

قرص فیری مدل پلاتینیوم All-in-one

همان‌طور که از نام این قرص مشخص است، قرص پلاتینیوم All-in-one، یک تمیزکننده همه‌کاره است که می‌توان آن را برای تمیز کردن انواع ظروف به کار برد. یک دانه از این قرص برای تمیز کردن حجم زیادی از ظروف کافی است و با توجه به تعداد بالای آن در جعبه، خرید آن بسیار به‌صرفه خواهد بود. در میان انواع قرص ظرفشویی فیری، این قرص یکی از قدرتمندترین‌هاست. چراکه می‌تواند انواع چربی‌ها و آلودگی‌های خشک‌شده را از بین ببرد و برای تمیز و درخشان کردن ظروف شیشه‌ای و کریستال نیز بسیار مناسب است.

باوجود همه مزیت‌هایی که قرص پلاتینیوم All-in-one دارد، نمی‌توان آن را بهترین قرص ماشین ظرفشویی فیری دانست. چراکه در بعضی از موارد لکه‌های آب بر روی ظروف مشاهده می‌شود که ناشی از خشک شدن نامناسب آن‌هاست. این لکه‌ها به‌خصوص در مناطقی که آب سخت‌تری دارند، بیشتر دیده می‌شوند. علاوه بر این بسته‌بندی قرص‌ها چندان محکم و بادوام نیست. به همین دلیل در صورت قرار گرفتن در محیطی که کمی رطوبت داشته باشد، امکان به هم چسبیدن آن‌ها وجود خواهد داشت.

ویژگی‌های قرص فیری مدل پلاتینیوم All-in-one

  • باقی نماندن پودرها یا رسوبات قرص در لوله‌های ماشین ظرفشویی
  • قابلیت رسوب‌زدایی لوله‌ها برای کمک به حفظ سلامت ماشین ظرفشویی
  • وجود سیستم ضد آهک در قرص که باعث جلوگیری از باقی ماندن رسوب در دستگاه شده و طول عمر آن را افزایش می‌دهد.
  • حاوی نمک به‌منظور جلادهی و درخشان کردن ظروف شفاف و براق مانند ظروف شیشه‌ای و نقره
  • عدم نیاز به استفاده از قرص‌ها یا ترکیبات دیگر برای تکمیل فرایند شست‌وشو

قرص فیری مدل پلاتینیوم

قرص فیری مدل پلاتینوم را با کلیک روی این عکس بخرید.

قرص فیری مدل پلاتینوم را با کلیک روی این عکس بخرید.

اگر به دنبال خرید قرصی پرقدرت و نسبتا به‌صرفه هستید، پیشنهاد ما به شما قرص فیری مدل پلاتینیوم است. این قرص چربی‌ها را خیلی زود پاک می‌کند و به دلیل اینکه در دمای پایین آب قابل‌حل است، سرعت شست‌وشو را بسیار بالا خواهد بود. در قرص پلاتینیوم ماده جلا دهنده نیز وجود دارد و به همین دلیل ظروف بعد از شست‌وشو براق و درخشان نیز خواهند شد. این قرص را می‌توانید برای شست‌وشوی ظروف نقره خود نیز به کار ببرید.

مصرف‌کنندگان این قرص گزارش داده‌اند که بعد از استفاده بوی مواد سفیدکننده به مشام می‌رسد که باعث بدبو شدن ظروف نیز خواهد شد. ضمن اینکه قیمت این قرص نسبت به دیگر انواع قرص ظرفشویی فیری و دیگر برندها با ویژگی‌های یکسان بسیار زیادتر است. به‌خصوص که در بسته‌بندی‌های آن معمولا تعداد زیادی قرص وجود ندارد.

ویژگی‌های قرص فیری مدل پلاتینیوم

  • حاوی نمک برای از بین بردن سختی آب و جلوگیری از ایجاد خط و خراش بر روی ظروف
  • مناسب برای شست‌وشو در برنامه‌های کوتاه‌مدت به دلیل امکان حل شدن در دمای پایین آب
  • جلوگیری از تجمع چربی و آلودگی در فیلتر و لوله‌های ماشین ظرفشویی
  • حفظ درخشندگی ظروف با استفاده از ماده جلا دهنده

قرص فیری مدل پلاتینیوم پلاس

انواع قرص ظرفشویی فیری مدل پلاتینیوم پلاس را می‌توان برای تمیز کردن ظروف بسیار چرب و ظرف‌هایی که لکه‌های قدیمی بر روی آن‌ها باقی مانده است، مناسب دانست. این قرص‌ها قدرت لکه بری بالایی دارند و به همین دلیل می‌توانند چربی‌ها و لکه‌های خشک‌شده را به‌راحتی تمیز کنند. شست‌وشوی ظروف با این قرص‌ها باعث ایجاد خط و خش بر روی آن‌ها نمی‌شود و برای شست‌وشوی سریع ظرف‌ها نیز بسیار مناسب است. چراکه در دمای پایین آب به‌سرعت حل می‌شود.

معمولا توصیه می‌شود که از انواع قرص ظرفشویی پلاتینیوم پلاس برای شست‌وشوی ظروف فلزی مانند قاشق و چنگال‌ها استفاده نکنید. چراکه گزارش شده است که این قرص بر روی ظروف آثار زنگ‌زدگی ایجاد خواهد کرد. درباره کاردها نیز همین موضوع صدق می‌کند. در چرخه شست‌وشوی ظروف با این قرص نوعی ماده سفیدکننده برای تمیزتر کردن ظروف آزاد می‌شود که بوی چندان خوبی ندارد. این بو برای برخی آزاردهنده است. علاوه بر این به دلیل قیمت بالا، ممکن است خرید آن برای بسیاری از مصرف‌کنندگان به‌صرفه نباشد.

ویژگی‌های قرص فیری مدل پلاتینیوم پلاس

  • قابلیت حل شدن در آب سرد و کمک به‌صرفه جویی در مصرف آب و افزایش سرعت شست‌وشوی ظروف
  • دارای رایحه خوش لیمو برای از بین بردن بوی بد ظروف
  • دارای ماده جلا دهنده برای حفظ سلامت و درخشندگی ظروف شیشه‌ای، کریستال و نقره
  • حاوی نمک برای کاهش سختی آب
  • جلوگیری از باقی ماندن چربی‌ها در لوله‌ها و فیلتر ماشین ظرفشویی و حفظ سلامت آن

ویژگی‌های بهترین قرص ماشین ظرفشویی فیری

در زمان خرید قرص یکی از سوالات این است که به‌سراغ کدام برند برویم. قرص ظرفشویی فینیش یکی از معتبرترین قرص‌ها در بین افراد است اما برند فریزی نیز دست کمی از آن ندارد. یکی از سوالات مهم دیگر نیز این است که بهترین قرص ماشین ظرفشویی چیست؟ توجه داشته باشید که برای پاسخ به این سوال، باید ابتدا مشخص کنید که شما چه انتظاری از قرص ظرفشویی دارید و قصد دارید برای شست‌وشوی چه ظروفی از آن استفاده کنید.

به‌طورکلی می‌توان گفت در میان انواع قرص ظرفشویی فیری، مدل All-in-one بهترین است. این مدل برای شست‌وشوی انواع ظروف مناسب بوده و قیمت نسبتا خوبی هم دارد. اگر به دنبال قرصی مناسب برای ظروف نقره و ارزشمند می‌گردید، بهتر است به سراغ مدل‌های پلاتینیوم و پلاتینیوم پلاس بروید. سایر مدل‌های این قرص ازنظر کیفی یکسان هستند و تنها تفاوت‌های جزئی در شیوه شست‌وشوی آن‌ها یا تمیز نگه‌داشتن ماشین ظرفشویی مشاهده می‌شود.