Skip to content

انواع و بهترین قرص ظرفشویی فینیش

نویسنده نی نی بازار
تاریخ انتشار ۲۹ تیر ۱۴۰۰
زمان مطالعه زمان مطالعه 8 دقیقه

شستشوی ظرف‌ها با ماشین ظرفشویی اگرچه امور خانه را تسهیل می‌بخشد و زمان کمتری را از شما می‌گیرد، اما چالش‌های جدیدی را نیز برای شما ایجاد می‌کند. همان‌طور که میدانید، استفاده از مایع ظرفشویی که برای شستشوی دستی ظروف استفاده می‌شود به‌هیچ‌عنوان پاسخگوی نیاز این دستگاه نیست و کارایی لازم را ایجاد نمی‌کند. بنابراین، شوینده‌های جدیدی باقابلیت‌های بیشتر تولیدشده‌اند که به‌صورت پودر، مایع و قرص ظرفشویی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند.

در این میان، بسیاری از مصرف‌کنندگان متوجه شدند که استفاده از قرص‌ها به دلیل برخورداری سایز استاندارد می‌تواند از اتلاف مواد شوینده جلوگیری کند. قرص ظرفشویی فینیش ازجمله مشهورترین، پرطرفدارترین و بهترین گزینه‌های موجود در بازار است که با انواع برندهای ظرفشویی سازگاری دارد. ازاین‌رو، در این مطلب به معرفی انواع و بهترین قرص ماشین ظرفشویی فینیش می‌پردازیم تا شما را از چالش انتخاب بهترین شوینده ظروف نجات دهیم.

معرفی برند فینیش

قطعاً پشت شهرت جهانی یک برند، سابقه‌ای درخشان و کیفیت بالای محصولات نشسته است. برند فینیش (Finish) از سال 1953 و باسابقه‌ای در حدود 60 سال در میان برترین تولیدکنندگان محصولات شوینده قرار دارد. ازجمله تولیدات این شرکت می‌توان به قرص، جلا دهنده، نمک و ژل اشاره کرد که کارایی بالای در شستشوی مؤثر ظروف و افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی دارند.

یکی از عوامل مؤثر در کسب چنین شهرت جهانی‌ای، سازگاری بالا و امکان استفاده از انواع قرص ظرفشویی فینیش در تمام برندهای ماشین ظرفشویی مانند سامسونگ (Samsung)، ال جی (LG)، بوش (Bosch) و… است. بنابراین، برای استفاده از قرص‌های ظرفشویی فینیش اهمیتی ندارد که برند دستگاه شما چه باشد. مصرف‌کنندگان محصولات فینیش می‌توانند شوینده موردنیاز خود را از میان انواع بسته‌بندی‌ها با تعداد قرص و قیمت‌های متفاوت انتخاب کنند. ضمنا از رقبای فینیش در ایران می‌توان به قرص ظرفشویی فیری و قرص ظرفشویی پریل اشاره کرد.

انواع قرص‌های ظرفشویی فینیش

برند فینیش سال‌ها است که برای افزایش کیفیت و کارایی محصولات خود تلاش می‌کند و امروزه شاهد قدرت بسیار بالای پاک‌کنندگی و ضدعفونی در بهترین قرص ماشین ظرفشویی هستیم. البته تمام محصولات دارای قدرت یکسان نیستند و بسته به نوع قرص، کیفیت و قیمت شوینده نیز تغییر می‌کند. انواع قرص ظرفشویی فینیش شامل موارد زیر هستند:

قرص ظرفشویی کلاسیک فینیش (Classic)

قرص ظرفشویی کلاسیک ازجمله اولین تولیدات موفق برند فینیش است که همواره مشتریان زیادی در سراسر جهان داد. اگرچه کمبودهایی نیز در این شوینده احساس می‌شوند، اما به نظر می‌رسد همچنان برای طیف مشخصی از مصرف‌کنندگان به‌عنوان محصولی رضایت‌بخش شناخته می‌شود که تولید و عرضه آن متوقف نشده است.

بهترین قرص ظرفشویی فینیش چیست؟

بهترین قرص ظرفشویی فینیش چیست؟

قرص ظرفشویی کلاسیک برخلاف مدل‌های دیگر جلا دهنده و نمک ندارد. این امر می‌تواند موجب تمیز نشدن کامل ظروف و باقی ماندن رسوب آب در ماشین ظرفشویی و کاهش طول عمر آن شده و  به ضرر شما تمام شود. زیرا معمولاً در مناطق مختلف ایران سختی آب زیاد است. به همین دلیل باید به همراه قرص ظرفشویی از جرم‌گیر، نمک و ژل استفاده کنید. بنابراین، قیمت قرص ظرفشویی کلاسیک در مقایسه با سایر مدل‌ها ارزان‌تر است. همچنین زمانی که تعداد ظروف کم باشد می‌توانید از نصف قرص استفاده کنید.

قرص ظرفشویی همه‌کاره (All in one)

قرص کلاسیک قطعاً همان چیزی نبود که تمام مصرف‌کنندگان به دنبال آن باشند. جلا و براقی یک ظرف که نشان‌دهنده تمیزی یک ظرف است، با استفاده از شوینده کلاسیک به دست نمی‌آمد. بنابراین، قرص ظرفشویی همه‌کاره به بازار آمد. قرص ظرفشویی All in one کمبودهای نوع کلاسیک را برطرف کرده است و قدرت بیشتری در شستشوی ظروف دارد. در این قرص ظرفشویی از مواد سفیدکننده، نمک و جلا دهنده استفاده‌شده است تا احتمال رسوب‌گذاری در دستگاه و به‌جای ماندن لکه‌های چربی و… کاهش پیدا کند.

قرص ظرفشویی فینیش همه کاره

قرص ظرفشویی فینیش همه کاره

استفاده از قرص همه‌کاره به شما این اطمینان را می‌دهد که روغن‌ها از روی ظرف پاک‌شده و فیلتر دستگاه ظرفشویی شما به‌طور کامل محافظت می‌شود. بنابراین، دیگر نیازی به استفاده از جرم‌گیر، جلا دهنده و نمک نیست. تمام این مواد به همراه آنزیم‌های پاک‌کننده در ساختار قرص به‌کاررفته‌اند و حتی در دمای پایین نیز عملکرد خوبی در شستشوی ظروف از خود نشان می‌دهند. همچنین تأثیر آن را می‌توان در خشک‌کردن ظروف نیز احساس کرد.

قرص ظرفشویی آل این وان ماکس (All in one Max)

بسیاری از قابلیت‌های قرص همه‌کاره به نسل بعدی یعنی قرص «آل این وان ماکس» منتقل‌شده است. این قرص نیز از فیلتر ماشین ظرفشویی شما محافظت می‌کند و مانع از باقی ماندن رسوب در دستگاه می‌شود. در آب با دمای پایین نیز نتیجه مطلوبی ایجاد می‌کند و در خشک‌کردن ظروف نیز تأثیر بالایی دارد. البته عملکرد قرص ظرفشویی همه‌کاره در مدل Max بهبود چشمگیری پیداکرده است. ظروف شیشه‌ای که حساسیت بالایی دارند را نیز می‌توان با خیال راحت با استفاده از این قرص شستشو داد. قرص حاوی مایع تمیزکننده است و در اولین شستشو شاهد بیشترین میزان اثربخشی هستیم.

قرص ظرفشویی کوانتوم (Quantum)

قرص کوانتوم نوع پیشرفته‌تری از محصولات برند فینیش است که ساختاری کاملاً متفاوت و ویژگی‌های منحصربه‌فردتری نسبت به انواع قبلی دارد. به دلیل قدرت بسیار بالای قرص کوانتوم، طرفداران بیشتری دارد و با قیمت بالاتری نسبت به انواع قبلی در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. این قرص از ژل، نمک، یک بخش توپی قرمزرنگ تشکیل‌شده از مایع جلا دهنده و یک پوسته ژله‌ای تشکیل‌شده است.

قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم

قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم

پوسته ژله‌ای قابلیت حل شدن در آب را دارد و باعث می‌شود قرص در مدت‌زمان بیشتری حل شود. بنابراین، قرص ظرفشویی تا زمان شستشوی کامل ظروف دوام می‌آورد. این قرص می‌تواند مقاوم‌ترین لکه‌ها و حتی مواد چسبیده به ظرف را نیز برطرف کند. قدرت پاک‌کنندگی قرص کوانتوم نسبت به سایر انواع ذکرشده بسیار بیشتر است و به همین دلیل طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

تنها با یک‌بار شستشو می‌توانید بهترین نتیجه را از شوینده دریافت کرده و تأثیر براق‌کنندگی و جلا دهنده قرص را به‌وضوح مشاهده کنید. قرص کوانتوم در ترکیبات خود از فولاد ضدزنگ بهره می‌گیرد و ساختار آن به شکل ترکیبی از پودر و ژل است. بنابراین، قدرت سفیدکنندگی، براق‌کنندگی، چربی زدایی و محافظت از ظروف آن بیشتر از انواع دیگر است.

تنها مشکلی که ممکن است با آن مواجه شوید، اندازه بزرگ قرص برای شستشوی ظروف کم و عدم شستشوی ایده آل در صورت شستشوی ظروف در زمان کوتاه است. شما نمی‌توانید این قرص را نصف کنید و برای تعدادی ظرف کوچک مجبور به استفاده از یک قرص کامل هستید. در چنین مواقعی بهتر است از ژل، مایع یا پودر ظرفشویی استفاده کنید یا قرص‌های دیگر که قابلیت نصف شدن دارند را نیز مدنظر قرار دهید.

محصولات پرفروش نی نی بازار در دسته قرص ظرفشویی فینیش کوانتوم:

قرص ماشین ظرفشویی فینیش مدل کوانتوم بسته 72 عددی

قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم 80 عددی

قرص ماشین ظرفشویی فینیش کوانتوم 100 عددی

قرص ماشین ظرفشویی فینیش 40 عددی

قرص کوانتوم ماکس (Quantum Max)

قرص کوانتوم ماکس آخرین نوع و بهترین قرص ماشین ظرفشویی فینیش است که اکثر قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود را از قرص کوانتوم به یادگار برداشته است. بااین‌حال، برند فینیش در یک تلاش بیشتر به ایده آل‌ترین‌ها ویژگی‌ها پرداخته است و بهترین قابلیت‌ها را در نوع ماکس جای‌داده است. اگرچه همچنان نمی‌توانید قرص را نصف کنید، اما با کوانتوم ماکس می‌توانید در زمان کوتاه نیز بهترین نتیجه را از شوینده دریافت کنید. این محصول نیز مانند قرص کوانتوم از ظروف شیشه و نقره به‌خوبی محافظت کرده و هیچ اثری از لکه باقی نمی‌گذارد.

محصولات محبوب نی نی بازار در دسته قرص ظرفشویی فینیش کوانتوم مکس:

قرص ماشین ظرفشویی فینیش مدل کوانتوم مکس 65 عددی

قرص ماشین ظرفشویی فینیش مدل کوانتوم مکس 48 عددی

قرص ظرفشویی کوانتوم مکس فینیش

قرص ظرفشویی کوانتوم مکس فینیش

مقایسه انواع قرص ظرفشویی فینیش

انتخاب شما می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند قیمت، نوع ظروف و میزان اثربخشی قرص ظرفشویی قرار بگیرد و انتخاب شما را متفاوت از دیگران کند. با توجه به آنچه گفته شد، کوانتوم ماکس دارای بهترین عملکرد در میان انواع قرص ظرفشویی است، اما شاید به منظر شما گران باشد یا نیازی به قابلیت‌های مضاعف قرص مانند قدرت بالای شستشو در زمان کوتاه نداشته باشید. حتی ممکن است تنها زندگی کنید و به قرص‌هایی نیاز داشته باشید که امکان نصف شدن دارند. در این صورت، ممکن است انواع همه‌کاره را انتخاب مناسب‌تری برای خود بدانید.

اگر از ظروف شیشه‌ای یا نقره استفاده می‌کنید، بسیار مهم است که از قرص مناسب استفاده کنید تا ظرف شما سالم حفظ شود. به‌طورکلی، در استفاده از تمام نوع‌های ذکرشده به‌جز قرص کلاسیک نیازی به نگرانی بابت رسوب گرفتن ظرفشویی نیست. بسیاری افراد، قرص آل این وان ماکس (All in one Max) را بهترین قرص ماشین ظرفشویی فینیش برای استفاده روزانه در خانه می‌دانند. بااین‌حال، برای کسانی که اهمیت بیشتری به براقی و تمیزی ظروف خود می‌دهند قرص کوانتوم و کوانتوم ماکس گزینه‌های ایده آل‌تری هستند. زیرا همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، این دو قرص می‌توانند قدرت بیشتری در لکه‌بری و براق‌کنندگی ظروف از خود نشان دهند.

ویژگی‌های انواع قرص ظرفشویی فینیش

قرص‌های ظرفشویی دارای ویژگی‌هایی هستند که موجب برتری آن‌ها نسبت به انواع دیگر شوینده می‌شوند. این ویژگی‌ها موجب تمایل مصرف‌کنندگان به انتخاب قرص ظرفشویی فینیش شده‌اند:

مقرون‌به‌صرفه

مقرون‌به‌صرفه بودن تنها به معنای قیمت ارزان‌تر نیست. بسیاری افراد میزان شوینده لازم برای شستشوی ظروف خود را نمی‌شناسند. بنابراین، یا میزان بیشتری پودر و مایع را در ماشین ظرفشویی می‌ریزند و شوینده و آب به هدر می‌روند، یا اینکه به دلیل استفاده از مقدار کمی شوینده شستشوی ظروف به‌درستی انجام نمی‌شود. قرص‌های ظرفشویی فینیش با سایزهای استاندارد و مناسب این مشکل را حل کرده‌اند.

برخی از انواع قرص ظرفشویی فینیش نیز امکان نصف کردن قرص و استفاده از آن برای دو نوبت شستشوی ظروف کم را میسر می‌سازد. از زاویه‌ای دیگر می‌توان قرص را به‌عنوان یکی از عوامل کاهش‌دهنده نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی و هزینه‌های جانبی شناخت.

افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

استفاده از قرص به دلایل مختلف ازجمله ایجاد میزان مناسب کف، جلوگیری از باقی ماندن رسوب در دستگاه و جلوگیری از گرم شدن بیش‌ازحد ماشین ظرفشویی موجب افزایش طول عمر دستگاه و قطعات آن می‌شود. درواقع طراحی و ساخت قرص‌ها (به‌جز قرص کلاسیک) به‌گونه‌ای است که سلامت دستگاه به‌خوبی تضمین شود.

صرفه‌جویی در مصرف آب

قرص‌ها با قرار گرفتن در معرض رطوبت باز می‌شوند و به میزان مشخصی کف ایجاد می‌کنند. بنابراین، برای ایجاد کف و برطرف کردن آن از روی ظروف نیازی به استفاده از آب یاد نیست. لازم به ذکر است که به‌جای ماندن شوینده بر روی ظرف‌ها و مخلوط شدن آن با غذا می‌تواند ماده‌ای سمی ایجاد کرده و موجب مسمومیت افراد شود.

خرید قرص ظرفشویی فینیش از نی نی بازار با بهترین قیمت و کیفیت را از دست ندهید.

خرید قرص ظرفشویی فینیش از نی نی بازار با بهترین قیمت و کیفیت را از دست ندهید.

استفاده آسان

استفاده از قرص‌ها بسیار راحت است. برخلاف پودر به اطراف نمی‌ریزد و در دمای پایین نیز نتیجه خوبی ایجاد می‌کند. کافی است قرص را در جا قرصی دستگاه قرار دهید و گزینه شستشو را انتخاب کنید.

جرم‌زدایی

قرص‌های برند فینیش قابلیت جرم‌زدایی دارند و مانع از به‌جای ماندن آهک، رسوبات و آلودگی در ماشین ظرفشویی می‌شوند. بنابراین، سلامت شما و دستگاه را تضمین می‌کنند.

رفع طعم و عطر غذا

حتماً با این مورد برخورد داشته‌اید که بوی غذای قبلی بر روی لیوان یا قاشق مانده باشد یا طعم غذای ظهر را در غذای شب نیز حس کنید. اگر چنین اتفاقی را تجربه نکرده‌اید پس حتماً خوش‌شانس و بسیار بهداشتی هستید. اما بسیاری افراد به‌اندازه شما خوش‌شانس نبوده‌اند و به دلیل استفاده از شوینده‌های نامناسب با چنین اتفاقی مواجه شده‌اند. قرص ظرفشویی فینیش شستشوی ظروف را با کمترین نقص انجام می‌دهد و اجازه نمی‌دهد هیچ ردی از غذای قبلی در ظروف باقی بماند.

رفع سختی آب

سختی آب می‌تواند شستشوی ظروف را دشوار کند، کیفیت شستشو را کاهش دهد، ظروف را کدر و خراشیده کند و درنهایت عمر ماشین ظرفشویی را کاهش دهد. این در حالی است که بهترین قرص ظرفشویی فینیش با سختی آب مقابله کرده و میزان آن را به حداقل می‌رساند. به‌این‌ترتیب، ظرف و دستگاه شما سالم می‌مانند و هیچ اثری از لکه و چربی بر روی ظروف مشاهده نمی‌شود.

سخن پایانی

استفاده از یک شوینده با برند معروف جهانی و ویژگی‌های منحصربه‌فرد می‌تواند به شما اطمینان خاطر دهد. اما گاهی با نمونه‌های تقلبی از انواع قرص ظرفشویی فینیش هم برخورد داشته‌ایم. بنابراین، توجه داشته باشید که قرص‌های غیر اصل دارای بسته‌بندی نامرغوب هستند و رنگ آن‌ها معمولاً تغییر کرده است. اینکه قرص دارای قیمتی بسیار کمتر از نمونه‌های موجود در بازار باشد نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های تقلبی بودن آن باشد. در نگهداری از قرص‌ها به میزان دما و رطوبت محیط توجه داشته باشید. فضا باید خشک و خنک باشد تا قرص باز نشود. همچنین دقت کنید آن را در فضای سرد یا روی سرامیک سرد قرار نداده باشید.