Skip to content

راهنمای جامع خرید لباس نوزاد

نویسنده نی نی بازار
تاریخ انتشار ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
زمان مطالعه زمان مطالعه 8 دقیقه

تولد نوزاد یکی از بهترین و شیرین‌ترین اتفاقات زندگی مشترک است که می‌تواند خوشبختی یک زوج را تکمیل کند. شاید زمانی که یک زوج تصمیم به گسترش خانواده خود و آوردن یک نوزاد می‌گیرند، اصلا به فکر تهیه لوازم موردنیاز و لباس‌های او نباشند. اما کم‌کم که زمان تولد نوزاد نزدیک‌تر می‌شود، تهیه وسایل او به‌خصوص لباس‌ نوزادی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های پدرها و مادرها است. در چنین مواقعی بزرگ‌ترها هستند که به‌عنوان راهنمای خرید لباس نوزاد انتخاب می‌شوند. اما ممکن است آن‌ها نیز به برخی نکات ریز توجه نکنند یا فراموش کنند که بعضی موارد را به زوج‌ها گوشزد کنند.

خرید لباس برای نوزاد بسیار مهم است. چراکه علاوه بر حفظ راحتی نوزاد باید به‌خوبی از او در برابر سرما و گرما مراقبت کند. نکته دیگر اینکه در حال حاضر قیمت لباس نوزاد بسیار بالا رفته است و نمی‌توان کمد لباس او را از انواع مختلف لباس‌ها پر کرد. همین موضوع باعث شده است که در این مطلب یک راهنمای کامل برای خرید لباس نوزاد برای شما تهیه کنیم. دستورالعملی که در آن هر چیزی که باید در زمان خرید لباس در نظر داشته باشید، بیان کرده‌ایم. توصیه می‌کنیم یک قلم و کاغذ بردارید و نکات این مقاله را در جایی برای خود یادداشت کنید. در زمان خرید این یادداشت را همراه خود داشته باشید تا بتوانید یک خرید کامل و درست انجام دهید.

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی؛ بایدها و نبایدها

خرید لباس نوزاد برای سیسمونی؛ بایدها و نبایدها را در این مقاله جامع نی نی بازار بخوانید.

7 نکته طلایی برای خرید لباس نوزاد

در این بخش از راهنمای خرید لباس نوزاد درباره نکاتی که باید در زمان خرید در نظر داشته باشید، صحبت خواهیم کرد. عدم توجه به هریک از این نکات می‌تواند در زمان تعویض لباس نوزاد یا شست‌وشوی لباس برای شما دردسرساز شود. بنابراین این بخش را با دقت زیادی بخوانید تا در بازار در میان لباس‌های متنوع گیج و سردرگم نشوید و دقیقا لباسی که باید را خریداری کنید.

جنس لباس

نوزاد پوستی بسیار نازک و حساس دارد. بنابراین بهتر است خرید لباس‌هایی با پارچه‌های زبر و خشن را فراموش کنید. لباس‌های نرم و لطیف بهترین گزینه برای لباس نوزاد هستند. بهتر است که جنس اصلی این لباس‌ها از نخ و پنبه بوده و از پلاستیک در آن‌ها استفاده نشده باشد. پارچه‌های پلاستیکی باعث عرق‌سوز شدن یا ایجاد حساسیت در نوزاد می‌شوند و به پوست لطیف و حساس او آسیب می‌رسانند.

جنس لباس نوزاد مناسب چیست؟

انواع لباس نوزاد با جنس‌های مختلف را در نی نی بازار ببینید.

راحتی لباس

مهم‌ترین نکته در زمان انتخاب لباس نوزاد این است که راحتی نوزاد شما همیشه در اولویت قرار دارد. قرار نیست که لباس‌هایی زیبا و متنوع برای او خریداری کنید که در هیچ‌کدام از آن‌ها راحت نیست. لباس نوزادی باید بسیار راحت باشد. منظور از راحتی لباس نوزاد سادگی تعویض آن و امکان حرکت آزادانه نوزاد در آن است. برای نوزادانی که به‌تازگی به دنیا آمده‌اند، مورد اول مهم‌تر است. چراکه این نوزادان معمولا بسیار حساس و ظریف هستند و نمی‌توان به دست‌وپاها یا سر آن‌ها فشار زیادی وارد کرد. برای نوزادان بزرگ‌تر از سه ماه که قدرت حرکت بیشتری دارند و کم‌کم دایره حرکات آن‌ها بیشتر هم می‌شود، هر دو مورد مهم است.

لباس نوزادی نباید به‌گونه‌ای انتخاب شود که جلوی دست‌وپای نوزاد را بگیرد. به‌خصوص اگر نوزاد در حال چهاردست‌وپا رفتن یا در آستانه راه رفتن است، این موضوع بسیار مهم است. لباس‌های بلند و پرزرق‌وبرق تنها آن‌ها را آزار می‌دهد و ممکن است باعث زمین خوردن یا آسیب دیدن نوزاد شود. فراموش نکنید که در سنین بالاتر نیز هنوز دست‌ها و پاهای نوزاد حساس است. بنابراین باید لباس‌هایی خریداری کنید که تعویض آن‌ها بسیار راحت باشد. لباس‌های دکمه‌دار یا زیپ‌دار از بهترین گزینه‌ها برای نوزادان هستند راحتی زیادی را برای او فراهم می‌کنند.

توجه کنید که لباس‌های یقه دار یا هودی‌ها برای نوزادان مناسب نیستند. چراکه در زمان شیر خوردن یا خرکت کردن به سر یا چانه نوزاد گیر کرده و او را اذیت می‌کنند. لباس‌هایی با یقه گرد و ساده بهترین گزینه برای خرید هستند. همچنین بهتر است قبل از استفاده از لباس نوزاد برچسب یا برندی را که در یقه پشتی لباس دوخته شده، جدا کنید. چراکه نوزاد در زمان حرکت کردن اذیت خواهد شد.

یکی دیگر از نکات مهم در بخش راحتی لباس، راحتی تعویض پوشک است. لباس نوزاد نباید به‌گونه‌ای انتخاب شود که شما برای تعویض پوشک مجبور به درآوردن همه لباس‌های او شوید. علاوه بر این لباس باید فضای کافی برای حجم پوشک داشته باشد. به این معنی که شلوارهای نوزاد باید فاق بلندی داشته باشند تا زمانی که نوزاد را پوشک می‌کنید، شلوار او پایین نیاید.

انواع لباس نوزادی دخترانه و پسرانه در نی نی بازار

راحتی لباس نوزادی، از عوامل مهم در انتخاب یک لباس مناسب

سایز لباس

نوزاد شما در ماه‌های اول تولد رشد چشمگیری دارد و خیلی زود بزرگ می‌شود. بنابراین بهتر است از خرید تعداد زیادی لباس با اندازه نوزادی و کوچک خودداری کنید. در این ماه‌ها شما معمولا نوزاد خود را از خانه بیرون نمی‌برید یا اگر این کار را بکنید، نیازی به لباس مجلسی برای او نخواهید داشت. بنابراین بهتر است هیجان ناشی از دیدن لباس‌های مجلسی کوچک و دلبر را کنترل کرده و پول خود را خرج خرید لباس‌های راحت‌تر و مناسب‌تر کنید.

در راهنمای خرید لباس نوزاد، توصیه ما خرید لباس در اندازه‌های متفاوت است. البته از هر اندازه سه چهار دست کافی است و نیازی نیست که تعداد زیادی لباس خریداری کنید. در آینده اگر نیاز به لباس‌های بیشتری داشتید، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. اما اگر لباس‌ها برای نوزاد شما کوچک شوند عملا بلااستفاده هستند و دیگر کاربردی نخواهند داشت. یکی دیگر از نکات مهم در سایز لباس این است که لباس باید متناسب با جثه نوزاد انتخاب شود. درواقع لباس نه باید آن‌قدر تنگ و چسبان باشد که نوزاد را در زمان حرکت کردن آزار دهد و نه باید آن‌قدر گشاد باشد که سرشانه‌های آن مرتب بیفتند و در زمان بغل کردن نوزاد شما را با مشکل مواجه کند. ضمنا فراموش نکنید که لباس نوزاد شما باید سایز مناسبی داشته باشد تا او بتواند به‌راحتی حرکت کرده یا با اسباب بازی های خود، بازی کند.

انواع لباس نوزادی؛ از پیراهن دخترانه تا لباس ساده و راحت در نی نی بازار

انواع لباس نوزادی؛ از پیراهن دخترانه تا لباس ساده و راحت در نی نی بازار موجود است.

مدل لباس

قبل از اینکه مدهوش مدل‌های زیبا و دل‌فریب لباس‌های نوزادی شوید، موارد بالا را در نظر داشته باشید. در موقع انتخاب لباس دخترانه بر روی این موضوع تاکید بیشتری می‌شود. چراکه تنوع لباس‌های دخترانه بسیار زیاد است و همین موضوع ممکن است در زمان خرید چشمان شما را بر روی موارد مهم‌تر ببندد. قبل از اینکه به مدل لباس توجه کنید، بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید که آیا پوشاندن آن به نوزاد راحت است؟ آیا جنس لباس مناسب نوزاد هست؟ این سوالات بسیار مهم‌تر از یک لباس زیبا است که تنها باعث اذیت و آزار نوزاد شما می‌شود.

بعد از توجه به این موارد می‌توانید بر روی مدل لباس نوزاد دقیق شوید. حفظ سلامت نوزاد مهم‌ترین اصل در انتخاب لباس مناسب نوزاد است. بنابراین بهتر است از خرید هر لباسی که بر روی آن دکمه‌ها یا زیپ در دسترس، مدل‌های تزیینی قابل جدا شدن نظیر پاپیون، مهره‌های تزیینی، روبان و… وجود دارد خودداری کنید. چراکه نوزاد شما بعد از سه‌ماهگی درباره این مدل‌ها کنجکاو است و امکان دارد این تزیینات را از لباس جدا کند و آن‌ها را در دهان خود فرو ببرد.

مجموعه لباس زمستانی نوزاد جذاب نی نی بازار

مجموعه لباس زمستانی نوزاد جذاب نی نی بازار را با کلیک روی عکس ببینید.

خرید لباس متناسب با فصل

اینکه نوزاد شما در چه فصلی به دنیا می‌آید، بسیار مهم است. نوزادان معمولا بدنی بسیار حساس دارند و در برابر گرما و سرما بیشتر از ما واکنش نشان می‌دهند. بنابراین اینکه نوزاد شما در فصل تابستان به دنیا آمده است، دلیل نمی‌شود که لباس‌های خیلی نازک برای او خریداری کنید. البته که در فصل تابستان نوزاد به لباس کمتری نیاز دارد. اما به این نکته هم توجه داشته باشید که در این فصل معمولا کولر روشن می‌شود و دمایی که برای شما دلپذیر است، برای نوزاد پایین است و ممکن است باعث سرما خوردن او شود. لباس‌های نخی و خنک بهترین گزینه برای این فصل است.

در فصل زمستانه نیز نباید نوزاد را خیلی بپوشانید. بهتر است در این فصل او را در جایی دور از درب خانه قرار دهید تا با باز شدن درب شوک دمایی به او وارد نشود. همچنین زمانی که نوزاد در خانه است، در حد متعادل لباس به تن او بکنید. چراکه دمای خانه متناسب است. در فصل زمستان از خرید لباس‌های کاموایی و کرکی برای نوزادان خودداری کنید. چراکه این لباس‌ها باعث ایجاد حساسیت در نوزاد می‌شوند و او را آزار می‌دهند. در بیرون از خانه نیز سینه و سر نوزاد را به‌خوبی بپوشانید و با استفاده از یک پتوی مناسب بدن او را گرم نگه دارید.

در زمان ارائه پیشنهاد برای خرید لباس نوزاد، یکی از چالش‌ها خرید لباس برای فصل‌های پاییز و بهار است. در این فصل‌ها هوا بسیار متغیر است و نمی‌توان گفت که لباس‌های گرم گزینه مناسب‌تری هستند یا لباس‌های خنک. توصیه ما این است که برای این فصل‌ها از هر دو نوع لباس تهیه کنید و آن‌ها را همه‌جا با خود همراه داشته باشید. البته می‌توانید لباس‌هایی را خریداری کنید که از پارچه‌های پاییزه یا بهاره تهیه شده‌اند. به شرط اینکه جنس لباس برای نوزاد مناسب باشد.

شست‌وشوی لباس

اگر نوزاد بازیگوشی داشته باشید، شاید مجبور شوید که در طول روز چندین بار لباس‌های او را عوض کنید. بنابراین باید به فکر خرید لباس‌هایی باشید که در اثر شست‌وشوی مداوم کرک نیندازند یا خراب نشوند. لباس نوزاد نباید چروک شود و لکه‌های روی آن به‌راحتی پاک شوند. ضمن اینکه این لباس‌ها نباید در اثر شست‌وشو در لباسشویی نوزاد یا شست‌وشو با دست خراب شوند و رنگشان تغییر کند یا بو بگیرند.

رنگ لباس

در راهنمای خرید لباس نوزاد پسرانه یا دخترانه، توجه به رنگ لباس بسیار مهم است. حتما لباس‌های رنگ روشن برای نوزاد تهیه کنید و از خرید لباس‌های مشکی، سورمه‌ای یا قهوه‌ای برای او خودداری کنید. استفاده از این رنگ‌ها در روحیه نوزاد تاثیر منفی می‌گذارد. از طرف دیگر درصورتی‌که از لباس‌هایی با رنگ‌های شاد استفاده کنید، خیلی زود متوجه کثیفی لباس می‌شوید و نوزاد شما همواره تمیز و پاکیزه خواهد بود.

علاوه بر این بهتر است کلیشه‌های جنسیتی را دور بریزید و از چیدن یک کمد تماما آبی یا صورتی برای پسر یا دختر خود خودداری کنید. استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های متنوع را در دستور کار خود قرار دهید و از پوشاندن لباس‌هایی با رنگ‌های جدید هراس نداشته باشید. مطمئن باشید که هر لباسی با هر رنگی به نوزاد شما می‌آید و او را همچون یک فرشته زیبا و تودل‌برو خواهد کرد.

سرهمی نوزادان از پرطرفدارترین انواع لباس نوزادی است.

سرهمی نوزادان از پرطرفدارترین انواع لباس نوزادی است که انواع آن را در نی نی بازار می‌بینید.

تفاوت‌های لباس نوزادی دخترانه و پسرانه

در زمان خرید لباس نوزادی، جنسیت نوزاد در ماه‌های اولیه بعد از تولد چندان مهم نیست. چراکه در این سنین معمولا لباس‌ها مدل یا تزیینات خاصی ندارند و می‌توانند برای هر دو جنس استفاده شوند. اما در  این مقاله نکاتی برای خرید لباس نوزادان بزرگ‌تر از سه ماه مطرح شده است. روانشناسان کودک توصیه می‌کنند که به‌هیچ‌وجه لباس‌های دخترانه را بر تن پسران نکنید و برعکس. این کار در ضمیر ناخودآگاه نوزاد اثر می‌گذارد و باعث کاهش اعتمادبه‌نفس او در آینده خواهد شد.

در هنگام تهیه لباس نوزادی دخترانه توجه به‌سادگی و راحتی لباس بسیار مهم است. لباس‌های کوچک با دامن‌های پف پفی و تزیینات فراوان فقط برای پشت ویترین مغازه‌ها زیبا هستند و باعث آزار و اذیت نوزاد شما خواهند شد. البته در مراسم‌های خاص می‌توانید برای چند ساعتی از این لباس‌ها استفاده کنید. اما بهتر است قبل از اینکه نوزادتان یک گریه بی‌امان را آغاز کند، آن‌ها را تعویض کنید.

نوزاد دختر و پسر شما با یک لباس مناسب، از بازی لذت بیشتری می‌برند.

نوزاد دختر و پسر شما با یک لباس مناسب، از بازی لذت بیشتری می‌برند.

حفظ ایمنی نوزاد

لباس نوزاد نباید به‌گونه‌ای انتخاب شود که دلیلی برای آسیب دیدن او باشد. به‌عنوان‌مثال خرید شلوارهای خیلی بلند برای نوزادی که قادر به چهاردست‌وپا یا راه رفتن است، مناسب نیست. همچنین لباس‌های دامن دار هم نمی‌تواند انتخاب مناسبی برای دختران شما باشد. این لباس‌ها ممکن است زیر پای نوزاد گیر کرده و باعث زمین خوردن او شوند. همچنین اگر قصد بیرون بردن نوزاد را دارید، بهتر است از بلوزهای آستین‌بلند و شلوار برای او استفاده کنید. این لباس‌ها او را از گزش حشرات در امان نگه می‌دارند و اگر کودک در زمان بازی زمین بخورد، آسیب کمتری خواهد دید.

قیمت لباس و بودجه شما

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از خواندن هر راهنمای خرید لباس نوزاد باید در نظر داشته باشید، هزینه‌ای است که برای این کار اختصاص داده‌اید. این موضوع بسیار تعیین‌کننده است و گزینه‌های انتخابی شما را محدود خواهد کرد. توصیه ما این است که قبل از تولد نوزاد و در زمان خرید سیسمونی، بخش زیادی از بودجه خود را به خرید لباس اختصاص ندهید. تنها چند دست لباس راحتی با سایزهای مختلف خریداری کنید. لباس‌هایی که واقعا لازم است و استفاده می‌شود. بعد از به دنیا آمدن فرزند دلبندتان می‌توانید لباس‌هایی زیباتر با اندازه‌های مناسب‌تر برای او خریداری کنید.

انتخاب لباس نوزادی مناسب، ضامن سلامتی و شادی فرزند شما است.

انتخاب لباس نوزادی مناسب، ضامن سلامتی و شادی فرزند شما است.

انواع لباس نوزاد

یکی از سوالاتی که والدین در زمان جست‌وجو برای آموزش خرید لباس نوزادی پسرانه یا دخترانه با آن درگیر هستند این است که چه نوع لباس‌هایی باید خریداری کنند؟ اینکه چه لباس‌هایی واقعا نیاز است و چند دست از آن‌ها باید تهیه شود؟ در این بخش مهم‌ترین انواع لباس نوزاد را به شما معرفی می‌کنیم.

نوزاد شما در سه‌ماهه اول زندگی خود به لباس‌هایی احتیاج دارد که در آینده به آن‌ها نیازی نخواهد داشت. کلاه‌های نوزادی، دستکش‌های نخی بدون انگشت، جوراب‌های نخی و روسری‌های کوچک ازجمله این لباس‌ها هستند. دلیل استفاده از این لباس‌ها گرم نگه داشتن سر، دست‌وپای کودک است. همچنین استفاده از دستکش‌های نخی باعث می‌شود که نوزاد صورت خود را چنگ نزند یا در اثر برخورد ناخن‌ها با قسمت‌های مختلف بدن، پوست او خراشیده نشود. روسری‌ها و کلاه‌ها نیز بعد از حمام به خشک شدن موهای نوزاد و حفاظت از سر خیس او کمک زیادی می‌کنند.

انواع لباس نوزادی در فروشگاه تخصصی نی نی بازار

انواع لباس نوزادی در فروشگاه تخصصی نی نی بازار منتظر انتخاب شما است.

بلوز و شلوار نوزاد

اگر در راهنمای خرید لباس نوزاد توسط افراد مختلف دقیق شوید، متوجه خواهید شد که اکثر آن‌ها خرید بلوز و شلوارهای نخی و راحتی را توصیه می‌کنند. این نوع لباس‌ها برای نوزادان در سنین مختلف مناسب هستند و در حین حرکت، تعویض لباس یا پوشک او را آزار نمی‌دهند. البته توجه داشته باشید که بهتر است قد لباس و فاق شلوار بلند باشد تا در زمان بغل کردن نوزاد، لباس‌های او بالا نرود.

انواع ست چند تکه نوزاد؛ ویژه سال 2021

انواع ست چند تکه نوزاد؛ ویژه سال 2021

سرهمی‌ نوزادی

یکی از بهترین گزینه‌ها، خرید یک سرهمی نوزاد است. شما می‌توانید از سرهمی‌های نخی و پنبه‌ای برای فصل‌های گرم سال و از سرهمی‌های ضخیم‌تر برای پاییز و زمستان استفاده کنید. سرهمی‌ها مشکل بالا رفتن لباس نوزاد و یخ کردن کمر و شکم او را ندارند. اما نکته مهم در آن‌ها این است که باید در قسمت پشت سر و پاها دکمه بخورند. این دکمه‌ها هم به تن کردن و درآوردن آن‌ها را راحت می‌کند و هم در زمان تعویض پوشک نیازی به خارج کردن همه لباس‌های کودک نیست.

سرهمی‌ها را می‌توانید به‌عنوان لباس زیری یا رویی نوزاد استفاده کنید. سرهمی بدون آستین برای گرم نگه داشتن کمر نوزاد بسیار مناسب است. خوشبختانه سرهمی نوزاد دارای طرح‌های متنوعی است و می‌تواند به‌عنوان یک لباس مجلسی کامل بدون نیاز به جوراب یا لباس اضافه‌تری استفاده شود.

انواع سرهمی نوزادی

انواع سرهمی نوزادی را با کلیک روی این عکس ببینید.

زیرپوش

استفاده از زیرپوش برای نوزادان گزینه بسیار مناسبی است. زیرپوش می‌تواند یک عرق‌گیر عالی در فصل‌های گرم سال باشد. در روزهای سرد نیز زیرپوش از بدن نوزاد مراقبت می‌کند و اگر لباس او بالا برود، او را گرم نگه می‌دارد. جنس مناسب زیرپوش ترجیحا نخی و پنبه‌ای است. چراکه معمولا زیر لباس‌های دیگر قرار می‌گیرد و نیازی نیست که ضخیم باشد.

پارچه‌های مناسب برای لباس نوزادی

یکی بخش‌های مهم دیگر، توجه به نوع پارچه لباس است. شاید شما دوست داشته باشید که بخشی از لباس‌های نوزاد خود را خودتان بدوزید. بنابراین بهتر است بدانید که کدام پارچه‌ها مناسب‌ترین پارچه برای لباس نوزادی هستند. یک قانون کلی درباره پارچه‌های مناسب برای لباس نوزاد، پلاستیکی نبودن و نرم بودن پارچه‌ها است. بنابراین بهتر است از همین ابتدا خرید هر پارچه‌ای را که بافتی زبر یا خشن دارد و حتی درصد کمی از پلاستیک در آن استفاده شده است، فراموش کنید. در ادامه این بخش بهترین پارچه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

چه جنس پارچه‌هایی برای لباس نوزادی دخترانه یا پسرانه مناسب است؟

چه جنس پارچه‌هایی برای لباس نوزادی دخترانه یا پسرانه مناسب است؟

تریکو

تریکو یکی از بهترین پارچه‌ها برای نوزادان تازه متولدشده، کودکان و حتی بزرگ‌سالان است. طرح‌ها و رنگ‌های این پارچه تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توان از آن برای دوخت انواع لباس‌ها استفاده کرد. تریکو پارچه‌ای کشی است و بافت بسیار نرمی دارد. برای نوزادان حساسیت ایجاد نمی‌کند و برای فصل‌های گرم سال عالی است. البته توجه کنید که انواعی از تریکو در بافت خود پلاستیک دارند که ممکن است به نوزاد صدمه بزنند. بنابراین در زمان خرید پارچه تریکو برای لباس نوزادی حتما تریکوی نوزادی یا پنبه‌ای خریداری کنید.

پنبه لاون

پنبه لاون به دلیل بافت خالص و صد درصد پنبه‌ای، یکی از گران‌ترین پارچه‌های لباس نوزادی است. این نوع پارچه بسیار لطیف و سبک است. بنابراین اگر برای مدتی طولانی تن نوزاد باشد یا زیر لباس‌های دیگر قرار گیرد، او را آزار نمی‌دهد. این پارچه خیلی زود خشک می‌شود و این موضوع خیال شما را از بابت خرید تعداد زیادی لباس راحت خواهد کرد.

وال

وال پارچه‌ای تورمانند با بافتی پنبه‌ای است و برای کهنه‌های خشک‌کن یا پوشک‌های پارچه‌ای بسیار مناسب است. این پارچه‌ها کاملا سبک هستند و می‌توان از نمونه‌های طرح دار آن مانند وال سوئیسی خالدار برای دوخت انواع لباس‌های نوزادی استفاده کرد.

پارچه‌های کرک دار

منظور از پارچه‌های کرک دار پارچه‌های حوله‌ای است که آب را به خود جذب می‌کنند. بنابراین برای دوخت حوله حمام و پوشک‌های پارچه‌ای بسیار مناسب هستند. توجه کنید که کرک این پارچه‌ها نباید آن‌قدر زیاد باشد که وارد دهان یا بینی نوزاد شود یا به بدن خیس او بچسبد. همچنین پارچه‌هایی با کرک زیاد در اثر شست‌وشو از بین می‌روند و خراب می‌شوند. معمولا پارچه‌های کبریتی، دنیم برس خورده، مخمل، ابریشمی و ولور از مناسب‌ترین پارچه‌های کرک دار برای نوزادان هستند.

انواع بادی آستین کوتاه یا آستین بلند و حلقه‌ای را در نی نی بازار ببینید.

انواع بادی آستین کوتاه یا آستین بلند و حلقه‌ای را در نی نی بازار ببینید.

موسلین

موسلین یکی از انواع پارچه‌های پنبه‌ای است که در انواع بسیار نازک تا ضخیم تولید می‌شود و بنابراین برای دوخت انواع لباس‌های تابستانی و زمستانی نوزاد مناسب است. در راهنمای خرید لباس نوزاد پسرانه یا دخترانه گفتیم که رنگ و طرح لباس نیز مهم است. پارچه‌های موسلین این دو فاکتور را ندارند و معولا دارای ظاهر زیبایی نیستند. به همین دلیل از آن‌ها برای دوخت قنداق، پیش‌بند، پوشک‌های پارچه‌ای و آستری استفاده می‌شود.

ژرسه کش‌باف

پارچه‌های کشی از پرطرفدارترین پارچه‌ها برای نوزادان هستند. در بخش اول راهنمای خرید لباس نوزاد گفتیم که راحتی تعویض لباس بسیار مهم است. با استفاده از این پارچه‌ها این مشکل حل خواهد شد. پارچه ژرسه کش‌باف دارای بافتی پنبه‌ای و لطیف و البته کشی است. این نوع پارچه را می‌توانید برای دوخت سرهمی‌ها و شلوارهای جورابی نوزاد استفاده کنید. از انواع دیگر پارچه‌های کشی می‌توان به اسپندکس پنبه‌ای و کش‌باف دوتایی اشاره کرد.

پلی‌استر – کتان

این نوع پارچه‌ها از انواع پارچه‌های ترکیبی هستند که خیلی زود خشک می‌شوند. مزیت اصلی پارچه‌های ترکیبی مقاومت بالای آن‌ها این است که چروک نمی‌شوند و قیمت بسیار کمتری نسبت به پارچه‌های خالص دارند. معمولا شست‌وشوی این پارچه‌ها و پاک کردن لکه از روی آن‌ها بسیار راحت است و در اثر شست‌وشوی مداوم آب نمی‌روند.

ماهوت

یکی از سبک‌ترین و لطیف‌ترین پارچه‌های لباس نوزادی ماهوت است. در راهنمای خرید لباس نوزاد اشاره کردیم که بهتر است لباس‌های مجلسی پرزرق‌وبرق برای نوزاد خود نخرید. اگر به دنبال یک پارچه راحت و متنوع برای لباس‌های مجلسی می‌گردید، توصیه ما پارچه ماهوت است. این پارچه دارای بافتی بسیار نرم و سازگار با پوست نوزاد است و می‌تواند برای دوخت انواع لباس‌های دخترانه و پسرانه با تزیینات و گل‌دوزی‌های مختلف استفاده شود.

برندهای معروف تولیدکننده لباس نوزاد

در راهنمای انتخاب لباس بچه گانه و نوزاد، کیفیت حرف اول را میزند. کیفیت بالای دوخت و پارچه باعث حفظ سلامت نوزاد شما می‌شود و شما را از خرید لباس‌های متعدد بی‌نیاز می‌کند. به همین دلیل در این بخش بهترین برندهای تولیدکننده لباس نوزاد را به شما معرفی می‌کنیم تا در زمان خرید محصولی باکیفیت بخرید.

انواع لباس نوزادی آشور

انواع لباس نوزادی آشور را با کلیک روی این عکس ببینید.

لباس نوزادی نیلی

نیلی یکی از برندهای محبوب و معروف ایرانی است که تمامی لباس‌ها را از بهترین نخ‌ها و پنبه‌های سازگار با پوست نوزادان تولید می‌کند. این برند انواع لباس نوزاد مناسب برای فصول مختلف سال را با کیفیت عالی، طراحی زیبا، رنگ‌بندی‌های متنوع و جنس باکیفیت به بازار عرضه می‌کند. بنابراین والدین می‌توانند با خیال راحت لباس‌هایی از برند نیلی را برای نوزادان خود تهیه کنند. با توجه به جنس و کیفیت مناسب، این لباس‌ها به نوزاد شما آسیبی نمی‌رساند و برای خود لباس نیز برای مدتی طولانی قابل‌استفاده خواهد بود.

لباس نوزاد آشور

برند آشور نیز یکی از برندهای مطرح ایرانی تولیدکننده لباس نوزاد است که لباس‌های خود را با کیفیت بالا و طراحی‌های منحصربه‌فرد به بازار عرضه می‌کند. متاسفانه محبوبیت این برند باعث شده است که دیگران از نام آن سوءاستفاده کرده و محصولاتی تقلبی با نام آشور را وارد بازار کنند. همین موضوع باعث کاهش فروش برند آشور و درنهایت تعطیلی کارخانه اصلی آن شد. اما خوشبختانه صاحبان ایرانی برند اشور، دوباره همه‌چیز را از نو ساختند و بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداختند. لباس نوزادی آشور؛ تولیدشده توسط یک برند قدمی و باکیفیت ایرانی است که می‌توانید با خیال راحت آن را از نی نی بازار تهیه کنید.

لباس تاپ کیدز برای نوزادان

تاپ کیدز یکی دیگر از برندهای ایرانی شناخته شده است. ست‌های نوزادی این برند بسیار باکیفیت است و در میان محصولات آن می‌توان انواع بلوز، سوئی شرت و شلوار را نیز پیدا کرد. محصولات تاپ کیدز دارای دوختی زیبا و بادوام و طرح‌هایی دل‌نشین هستند و جنس آن‌ها به‌گونه‌ای انتخاب شده است که با پوست نوزاد شما کاملا سازگار باشد.

انواع لباس نوزادی برند آدمک

انواع لباس نوزادی برند آدمک را با کلیک روی این عکس از نی نی بازار بخرید.

انواع لباس‌های نوزادی مادر کر

اگر به دنبال یک ست بیمارستانی باکیفیت و منحصربه‌فرد برای نوزاد خود هستید، پیشنهاد ما به شما خرید ست‌های بیمارستانی مادر کر است. این برند انگلیسی لباس‌های بسیار نرم و لطیفی تولید می‌کند که برای نوزادان تازه به دنیا آمده عالی هستند. این ست‌ها را می‌توانید از بدو تولد تا سه‌ماهگی برای نوزاد خود استفاده کنید. اگر در زمان خرید انواع لباس پسرانه یا دخترانه، رنگ و طرح متناسب با جنسیت برای شما یک اولویت است، می‌توانید از محصولات مادر کر خریداری کنید. چراکه در محصولات آن طرح‌های متنوعی برای دختران و پسران در نظر گرفته شده است.

لباس نوزاد آدمک

محصولات برند آدمک برای نوزادان از بدو تولد تا 1 سالگی و بعدازآن قابل‌استفاده است. خریداران این برند از خرید ست‌های سه‌تکه نوزادی آن رضایت زیادی دارند. لباس نوزاد آدمک از پنبه مرغوب برای تولید لباس‌های نوزادی استفاده می‌کند. بنابراین جای هیچ‌گونه نگرانی در خصوص سلامت نوزاد وجود ندارد.

لباس‌های برند چیاکو

چیاکو یکی از برندهای مطرح ایرانی است که با تولید لباس‌هایی از پنبه خالص به استقبال نوزاد تازه متولدشده شما می‌رود. ست‌های بیمارستانی برند چیاکو هم جنس بسیار خوب و هم بسته‌بندی شکیلی دارند. بنابراین برای هدیه دادن بسیار مناسب هستند. همچنین طرح‌های زیبا و بسته‌بندی‌های جذاب لباس نوزادی چیاکو می‌تواند یک سیسمونی شما را بسیار شیک و جذاب کند.

برند لیدولند

لیدولند یک برند آلمانی است که با استفاده از بهترین و مرغوب‌ترین الیاف‌ها لباس‌های نوزاد را تولید می‌کند. در لیست برندهای راهنمای خرید لباس نوزاد، این برند یکی از گران‌ترین محصولات را دارد. اما قطعا هزینه‌ای که برای خرید آن صرف می‌کنید، هدر نرفته است. چراکه جنس لباس‌ها پنبه باکیفیت است و رنگ‌ها و چاپ‌های لباس مطابق با استانداردهای سخت‌گیرانه اروپا هستند. در تهیه این لباس‌ها هیچ‌گونه مواد شیمیایی به کار نرفته است و طرح‌های بسیار متنوع آن دست شما را در انتخاب بازخواهد گذاشت.

سایز لباس نوزاد

یکی دیگر از بخش‌های مهم در راهنمای خرید لباس نوزاد، توجه به سایز لباس است. این موضوع به‌خصوص در زمان خرید سیسمونی یا خرید لباس برای نوزادی که هنوز متولد نشده است، اهمیت بیشتری دارد. چراکه والدین هنوز هیچ تصوری از فرزند خود ندارند و نمی‌دانند که کدام سایز برای آن‌ها مناسب است. به همین دلیل در این بخش درباره سایزبندی لباس نوزاد توضیحاتی می‌دهیم.

لباس نوزادی از سایز 0 به بالا موجود است. معمولا برای نوزادان زیر یک سال سایزهای 0، 1، 2 و 3 بسیار مناسب است. لباس‌های نوزادی سایزهای 0 برای نوزادان تازه متولدشده تا سه ماه مناسب است. برای نوزادانی که نارس به دنیا می‌آیند یا جثه بسیار کوچکی دارند، سایز 00 که اندازه‌های کوچکی دارد نیز عرضه شده است. سایز صفر را می‌توان برای برخی نوزادان تا 4 ماهگی نیز استفاده کرد.

سایز لباس نوزاد مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟!َ

سایز لباس نوزاد مناسب را چگونه انتخاب کنیم؟!َ

برای نوزادی با رشد طبیعی، سایز یک از سه‌ماهگی تا 6 یا 7 ماهگی مناسب خواهد بود. سایز دو و سه نیز برای نوزادان بزرگ‌تر از شش ماه تا یک سال مناسب است. البته می‌توان از سایز 2 برای نوزادان تا یک‌سالگی و حتی بعدازآن نیز استفاده کرد. اگر نوزاد شما خیلی درشت نیست، می‌توانید از لباس‌های سایز 3 تا سن دوسالگی نیز استفاده کنید. این اندازه‌ها کاملا تقریبی است و ممکن است درباره نوزاد شما صدق نکند. بنابراین توصیه می‌کنیم که قبل از تولد نوزاد لباس زیادی نخرید تا نگران هدر رفتن پول خود نیز نباشید.

کلام آخر درمورد راهنمای خرید لباس نوزاد

در این مقاله تلاش کردیم راهنمای خرید لباس نوزاد پسرانه یا دخترانه را به‌طور کامل به شما ارائه دهیم. توصیه ما این است که قبل از خرید لباس نوزادی لیستی از موارد گفته‌شده در این مطلب تهیه کنید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشید. نکته مهم این است که در حال حاضر قیمت لباس نوزاد بسیار بالا رفته است. بنابراین بهتر است در زمان خرید به اندازه کافی به جنس، کیفیت، اندازه لباس و دیگر نکات گفته‌شده در این مقاله درمورد لباس نوزاد توجه کنید. همچنین بیشتر سرمایه خود را به خرید لباس‌های راحت اختصاص دهید. چراکه لباس‌های مجلسی قیمت‌های بسیار بالایی دارند و تنها در مجالس خاص می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.